Accu opslag
materiaal lijst
Rexel Interne Configuratie Tool
Deze informatie willen we graag met u delen
- Als voor openbaar gebruik van de/het laadstation(s) bij Abel&co al een laadtarief van toepassing was (dit noemen wij gastgebruik), dan hebben wij dit overgenomen en alvast voor u ingesteld.
- Let op! Bij Laadnet hanteren wij andere laadtarieven dan bij Abel&co. Bij het instellen van het laadtarief hebben wij een laadtarief gekozen die het dichtst bij het Abel&co laadtarief komt. Mocht het echter zo zijn dat een ander laadtarief wenselijk is, dan kunt u deze ten alle tijden zelf in de Laadnet app wijzigen.
- Als uw laadstation(s) bij Abel&co niet voor gastgebruik waren opengesteld, en u wilt dit alsnog? Dan kunt u eenvoudig een laadtarief in de Laadnet app instellen.
- Raadpleeg voor instructies https://laadnet.nl/tarief-wijzigen/ en een overzicht van de beschikbare laadtarieven https://laadnet.nl/wp-content/uploads/2023/08/Laadtarieven-EF-code.pdf en https://laadnet.nl/wp-content/uploads/2023/08/Laadtarieven-E-code.pdf
- Aanvullende toelichting op de laadtarieven:
- Als laadtarief “OFF (geen gastgebruik)” is ingesteld, dan is gastgebruik uitgeschakeld. Laden is dan uitsluitend mogelijk met z.g. ‘whitelisted’ passen, zoals die van Laadnet.
- Wanneer laadtarief “FOC” is ingesteld, dan is gastgebruik ingeschakeld, maar de laadsessies worden dan niet verrekend (gratis laden);
- In geval van alle andere laadtarieven (tarieven met code Exxx en FExxx) is gastgebruik ingeschakeld en de laadsessies zullen automatisch worden verrekend op basis van het gekozen laadtarief.
- Wanneer u gastgebruik op uw locatie(s) mogelijk wilt maken, dan dient u een laadtarief voor de betreffende locatie(s) in te stellen. Dit doet u in de app (zie voor informatie alinea ‘Laadtarief’ eerder in deze e-mail).
- Het openstellen van laadlocaties/-punten voor gastgebruik moet in de systemen van diverse laadpasuitgevers en tussenpartijen (z.g. roaming-hubs) worden verwerkt, alvorens gastgebruik daadwerkelijk mogelijk is.
- Het verwerken van de gerelateerde informatie ligt geheel buiten onze invloedsfeer. Houd alstublieft rekening met een verwerkingstijd van maximaal 5 werkdagen, welke in gaat op de dag van de daadwerkelijk migratie.
- Bij het eventueel naderhand wijzigen van een laadtarief zal gastgebruik mogelijk blijven. Het dan ingestelde laadtarief is per direct actief.
- Als er laadsessies verrekend worden, dan zullen wij de door u opgegeven bankrekeninggegevens gebruiken voor het uitbetalen van de laadopbrengsten.
Het overzicht van de laadpasuitgevers vindt u hier:
Gaat u het laadstation openstellen voor gastgebruik? Dan heeft u de QR-sticker nodig op het laadstation voor het storingsnummer en de mogelijkheid voor ad hoc betalen.
Ad hoc betalen betekent dat er een laadsessie gestart kan worden met een creditcard. Hoe u een QR-sticker kunt toevoegen vindt u hier:
Benieuwd hoeveel transacties er zijn geweest op uw laadstation(s) en wat de bezettingsgraad is? Alle statussen kunt u live inzien. En de financiële afwikkelingen van de laadsessies tussen u en de EV-rijder? Daar zorgen wij voor. Op een transparante en eenvoudige wijze natuurlijk. Zo blijft u altijd 100% in controle!
Het is mogelijk om een overzicht van de laadsessies op de locatie te bekijken.
Uw werkgever heeft met de leaseauto een laadpas aan u beschikbaar gesteld waarmee u kunt laden op openbare laadpunten. Uw werkgever betaalt de kosten voor alle laadsessies die u met die laadpas heeft gedaan. De laadsessies die u op uw eigen laadstation uitvoert voor uw bedrijfsauto, dient u eveneens te autoriseren met de laadpas van uw werkgever. Deze laadsessies registreren wij in ons platform en voegen deze vervolgens toe aan die laadpas. De bijbehorende laadkosten van deze sessies baseren wij op het laadtarief dat u in de Laadnet-app eenmalig dient in te stellen. Laadnet biedt een scala aan laadtarieven die u kunt instellen. Zo is er altijd wel een laadtarief beschikbaar dat bij uw situatie past. Dit laadtarief kunt u eventueel in overleg met uw werkgever bepalen.
De laadsessies die we op uw laadpas hebben geregistreerd, brengen wij in rekening bij de uitgever van de laadpas waarmee onze vergoedingen aan u worden gedekt. De uitgever van de laadpas doet dit op zijn beurt weer met uw werkgever. Of met de leasemaatschappij en zij op hun beurt met uw werkgever. Zo is de spreekwoordelijke cirkel weer rond.
Goed om te weten! De vergoeding wij aan u betalen kan afwijken van het bedrag dat uw werkgever voor de laadkosten betaalt, aangezien de tussenliggende partijen in de keten opslagen kunnen berekenen. Dit is afhankelijk van overeenkomsten tussen uw werkgever, het autoleasebedrijf en de uitgever van de laadpas. Hierop hebben wij als Laadnet geen invloed.