Aankondiging gepland onderhoud

Door een upgrade van een databaseserver zal ons laadpuntbeheer-platform in de nacht van zaterdag 25 januari 2025 op zondag 26 januari 2025 tussen 00.00 uur en 03.00 uur voor een of meerdere korte perioden niet/beperkt beschikbaar zijn .

Gedurende deze tijd kunt u niet inloggen. Daarnaast zal de bereikbaarheid van de laadstations gedurende deze tijd beperkt zijn, waardoor autorisatieaanvragen voor laadprocessen niet in behandeling kunnen worden genomen en er geen nieuwe laadprocessen kunnen worden gestart. Laadprocessen die al vóór de onderhoudsperiode zijn gestart, worden niet beïnvloed.

Accu opslag
materiaal lijst

Rexel Interne Configuratie Tool

Deze informatie willen we graag met u delen

Gastgebruik en laadtarief
Gastgebruik en laadtarief
  • Als voor openbaar gebruik van de/het laadstation(s) bij Abel&co al een laadtarief van toepassing was (dit noemen wij gastgebruik), dan hebben wij dit overgenomen en alvast voor u ingesteld.
    • Let op! Bij Laadnet hanteren wij andere laadtarieven dan bij Abel&co. Bij het instellen van het laadtarief hebben wij een laadtarief gekozen die het dichtst bij het Abel&co laadtarief komt. Mocht het echter zo zijn dat een ander laadtarief wenselijk is, dan kunt u deze ten alle tijden zelf in de Laadnet app wijzigen.
  • Als uw laadstation(s) bij Abel&co niet voor gastgebruik waren opengesteld, en u wilt dit alsnog? Dan kunt u eenvoudig een laadtarief in de Laadnet app instellen.
  • Raadpleeg voor instructies https://laadnet.nl/tarief-wijzigen/ en een overzicht van de beschikbare laadtarieven https://laadnet.nl/wp-content/uploads/2023/08/Laadtarieven-EF-code.pdf en https://laadnet.nl/wp-content/uploads/2023/08/Laadtarieven-E-code.pdf
  • Aanvullende toelichting op de laadtarieven:
    • Als laadtarief “OFF (geen gastgebruik)” is ingesteld, dan is gastgebruik uitgeschakeld. Laden is dan uitsluitend mogelijk met z.g. ‘whitelisted’ passen, zoals die van Laadnet.
    • Wanneer laadtarief “FOC” is ingesteld, dan is gastgebruik ingeschakeld, maar de laadsessies worden dan niet verrekend (gratis laden);
    • In geval van alle andere laadtarieven (tarieven met code Exxx en FExxx) is gastgebruik ingeschakeld en de laadsessies zullen automatisch worden verrekend op basis van het gekozen laadtarief.
Belangrijke informatie betreft gastgebruik
Gastgebruik en laadtarief
  • Wanneer u gastgebruik op uw locatie(s) mogelijk wilt maken, dan dient u een laadtarief voor de betreffende locatie(s) in te stellen. Dit doet u in de app (zie voor informatie alinea ‘Laadtarief’ eerder in deze e-mail).
  • Het openstellen van laadlocaties/-punten voor gastgebruik moet in de systemen van diverse laadpasuitgevers en tussenpartijen (z.g. roaming-hubs) worden verwerkt, alvorens gastgebruik daadwerkelijk mogelijk is.
  • Het verwerken van de gerelateerde informatie ligt geheel buiten onze invloedsfeer. Houd alstublieft rekening met een verwerkingstijd van maximaal 5 werkdagen, welke in gaat op de dag van de daadwerkelijk migratie.
  • Bij het eventueel naderhand wijzigen van een laadtarief zal gastgebruik mogelijk blijven. Het dan ingestelde laadtarief is per direct actief.
  • Als er laadsessies verrekend worden, dan zullen wij de door u opgegeven bankrekeninggegevens gebruiken voor het uitbetalen van de laadopbrengsten.
Wat gaat er voor mij veranderen?
Wat gaat er voor mij veranderen?

Met welke uitgevers​ heeft laadnet een contract?
Met welke uitgevers​ heeft laadnet een contract?

Het overzicht van de laadpasuitgevers vindt u hier:

Overzicht laadpasuitgevers

Waar is de QR-sticker voor nodig?
Waar is de QR-sticker voor nodig?

Gaat u het laadstation openstellen voor gastgebruik? Dan heeft u de QR-sticker nodig op het laadstation voor het storingsnummer en de mogelijkheid voor ad hoc betalen.

Ad hoc betalen betekent dat er een laadsessie gestart kan worden met een creditcard. Hoe u een QR-sticker kunt toevoegen vindt u hier: 

https://laadnet.nl/qr-code-sticker-toevoegen

Is het mogelijk om de laadsessies in te zien​ die op de locatie hebben plaats gevonden?
Is het mogelijk om de laadsessies in te zien​ die op de locatie hebben plaats gevonden?

Benieuwd hoeveel transacties er zijn geweest op uw laadstation(s) en wat de bezettingsgraad is? Alle statussen kunt u live inzien. En de financiële afwikkelingen van de laadsessies tussen u en de EV-rijder? Daar zorgen wij voor. Op een transparante en eenvoudige wijze natuurlijk. Zo blijft u altijd 100% in controle!

Het is mogelijk om een overzicht van de laadsessies op de locatie te bekijken.

Klik hier voor de instructie

Hoe werkt automatisch vergoeden?
Hoe werkt automatisch vergoeden?

Uw werkgever heeft met de leaseauto een laadpas aan u beschikbaar gesteld waarmee u kunt laden op openbare laadpunten. Uw werkgever betaalt de kosten voor alle laadsessies die u met die laadpas heeft gedaan. De laadsessies die u op uw eigen laadstation uitvoert voor uw bedrijfsauto, dient u eveneens te autoriseren met de laadpas van uw werkgever. Deze laadsessies registreren wij in ons platform en voegen deze vervolgens toe aan die laadpas. De bijbehorende laadkosten van deze sessies baseren wij op het laadtarief dat u in de Laadnet-app eenmalig dient in te stellen. Laadnet biedt een scala aan laadtarieven die u kunt instellen. Zo is er altijd wel een laadtarief beschikbaar dat bij uw situatie past. Dit laadtarief kunt u eventueel in overleg met uw werkgever bepalen.

De laadsessies die we op uw laadpas hebben geregistreerd, brengen wij in rekening bij de uitgever van de laadpas waarmee onze vergoedingen aan u worden gedekt. De uitgever van de laadpas doet dit op zijn beurt weer met uw werkgever. Of met de leasemaatschappij en zij op hun beurt met uw werkgever. Zo is de spreekwoordelijke cirkel weer rond.

Goed om te weten! De vergoeding wij aan u betalen kan afwijken van het bedrag dat uw werkgever voor de laadkosten betaalt, aangezien de tussenliggende partijen in de keten opslagen kunnen berekenen. Dit is afhankelijk van overeenkomsten tussen uw werkgever, het autoleasebedrijf en de uitgever van de laadpas. Hierop hebben wij als Laadnet geen invloed.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Contact opnemen

* Verplicht

Aanmeldformulier

BTW-Nummer: Vul in alleen bij zakelijk gebruik. Dit is de opbouw van het btw-nummer
Betreft facturatie:

Bij Laadnet handteren wij een automatische incasso voor de facturatie, indien dit niet gewenst is kunt u dat aangeven.

Informatie laadtarief gastgebruik:

gastgebruik per kwh vanaf €0,10 tot €1,00

Stelt u uw laadstation open voor gasten, dan gaan wij voor u aan de slag om de laadtransactie te verhalen bij de verschillende laadpas-uitgevers. Wij zorgen dat voor al uw stations en voor alle transacties het verschuldigde bedrag eenmaal per maand wordt teruggestort op uw rekening. Voor elke laadtransactie waar wij voor u aan de slag gaan rekenen wij € 0,35. Dit bedrag kunt u eenvoudig via de instelbare tarieven in de app doorberekenen aan de gast-lader.

Wanneer het laadstation open staat voor gastgebruik, heeft u bij Laadnet de keuze uit een aantal laadtarieven.

Naar overzicht tarieven exclusief starttarief

Naar overzicht inclusief starttarief

Informatie servicepartner:

deze informatie hebben wij nodig mocht het laadstation een storing hebben dan is bekend welke installateur het laadstation heeft geïnstalleerd.