Aankondiging gepland onderhoud
Door een upgrade van een databaseserver zal ons laadpuntbeheer-platform in de nacht van zaterdag 25 januari 2025 op zondag 26 januari 2025 tussen 00.00 uur en 03.00 uur voor een of meerdere korte perioden niet/beperkt beschikbaar zijn .
Gedurende deze tijd kunt u niet inloggen. Daarnaast zal de bereikbaarheid van de laadstations gedurende deze tijd beperkt zijn, waardoor autorisatieaanvragen voor laadprocessen niet in behandeling kunnen worden genomen en er geen nieuwe laadprocessen kunnen worden gestart. Laadprocessen die al vóór de onderhoudsperiode zijn gestart, worden niet beïnvloed.
Ontdek de mogelijkheden voor uw laadstation.
Home » EVBox Businessline
Door ontwikkelingen in techniek en vragen uit de markt heeft EVBox door de jaren heen verschillende modellen en versies op de markt gebracht. Binnen het model Businessline hebben diverse productupdates gezorgd voor steeds meer technische mogelijkheden.
In de oudere modellen bestaat niet de technische mogelijkheid om een andere backoffice te selecteren. De aan- of afwezigheid van deze functie is allesbepalend of wij het beheer van uw laadstation over kunnen nemen. Hieronder kunt u onderzoeken of uw laadstation geschikt is voor een omzetting naar Laadnet.
Wanneer er geen sticker meer aanwezig is, deze niet meer leesbaar is of u zich op een andere locatie dan het laadstation bevindt, dan kunt u het artikelnummer en registratienummer ook terugvinden in uw Everon-omgeving.
Noteer het Modelnummer.
Op basis van de eerste 2 karakters van het modelnummer kunt u zien wat de mogelijkheden zijn voor uw laadstation.
Dit type is niet geschikt
Een G2 model is verouderd en kan technisch niet omgezet worden naar een ander backoffice.
Optie 1:
U onderneemt geen actie. Op de einddatum 01-12-2025 zal EVBox uw laadstations automatisch in de zogenaamde Autostart-modus plaatsen. In deze modus is het voldoende om de laadkabel in te steken om een laadsessie te starten; autorisatie via een laadpas werkt dan niet meer. Dit betekent echter ook dat er geen registratie of monitoring van laadsessies meer plaatsvindt in Everon. Dit kan gevolgen hebben voor facturatie, inzicht in verbruik en beheer van uw laadstations.
Optie 2:
Wilt u na deze datum laadsessies kunnen verrekenen of toegangscontrole met een laadpas behouden? Dan is actie vereist. Uw dient uw laadstation te vervangen voor een geschikt model. Hier informeren wij u graag verder.
Geschikt, maar….
“End of Life” status notificatie
De term “End of Life” (EOL) bij een betekent dat een product het einde van zijn levensduur heeft bereikt. Dit houdt in dat de fabrikant of leverancier aangeeft dat het product niet langer ondersteund, onderhouden of geüpdatet zal worden. Het laadstation wordt dus officieel uitgefaseerd.
Gevolgen van de “End of Life” status:
Kort samengevat:
De “End of Life” status betekent dat het laadstation niet langer ondersteund wordt en dat het verstandig is om te kijken naar een vervangend laadstation om problemen en veiligheidsrisico’s te voorkomen.
2G Modem tot eind 2026
Vodafone stopt eind 2026 met het 2G mobiele netwerk. Indien uw model is uitgerust met een 2G modem dan zal uw laadstation na deze datum zijn verbinding met internet verliezen. Dit heeft gevolgen voor het gedrag van uw laadstation. Ombouwen/aanpassen van dit type wordt niet meer gedaan. Bent u in het bezit van dit type laadstation en wilt u verbinding met een backoffice dan dient u voor deze tijd uw laadstation vervangen te hebben.
Optie 1:
Vraag vrijblijvend informatie aan voor vervanging van uw laadstation
Optie 2:
U heeft kennis genomen van bovengenoemde beperkingen en bent op de hoogte dat uw laadstations nog een beperkte tijd zullen werken. Dan kunt u overstappen via onderstaande link.
Dit laadstation is geschikt.
Dit laadstation kan moeiteloos worden overgezet naar de Laadnet backoffice. Start uw overstap via onderstaande link.
B1321-E1801 |
B1321-E1802 |
B1321-E5801 |
B1321-E5802 |
B1322-E1801 |
B1322-E1802 |
B1322-E5801 |
B1322-E5802 |
B3161-E1801 |
B3161-E1802 |
B3161-E5801 |
B3161-E5802 |
B3162-E1801 |
B3162-E1802 |
B3162-E5801 |
B3162-E5802 |
B3162-E1901 |
B3162-E5901 |
B3321-E1801 |
B3321-E1802 |
B3321-E5801 |
B3321-E5802 |
B3322-E1801 |
B3322-E1802 |
B3322-E5801 |
B3322-E5802 |
B3321-E1502 |
B3321-E5502 |
B3322-E1502 |
B3322-E5502 |
Heeft u een storing aan het laadstation die niet te herleiden is aan de elektrotechnische installatie en dient deze zo snel mogelijk te worden opgelost? Bel dan ons storingsnummer 088-5008112, ook bereikbaar buiten kantoortijden.
Bent u inmiddels gebruiker van Laadnet en heeft u een vraag over de financiële afwikkeling, de iOS app, Android app of back-end? Bel ons gerust op telefoonnummer 088-5008111 tijdens kantooruren (08:00 - 17:00 uur).