Aankondiging gepland onderhoud

Door een upgrade van een databaseserver zal ons laadpuntbeheer-platform in de nacht van zaterdag 25 januari 2025 op zondag 26 januari 2025 tussen 00.00 uur en 03.00 uur voor een of meerdere korte perioden niet/beperkt beschikbaar zijn .

Gedurende deze tijd kunt u niet inloggen. Daarnaast zal de bereikbaarheid van de laadstations gedurende deze tijd beperkt zijn, waardoor autorisatieaanvragen voor laadprocessen niet in behandeling kunnen worden genomen en er geen nieuwe laadprocessen kunnen worden gestart. Laadprocessen die al vóór de onderhoudsperiode zijn gestart, worden niet beïnvloed.

Evbox Homeline

Ontdek de mogelijkheden voor uw laadstation.

Evbox Homeline

Door ontwikkelingen in techniek en vragen uit de markt heeft EVBox door de jaren heen verschillende modellen en versies op de markt gebracht. Binnen het model Homeline hebben diverse productupdates gezorgd voor steeds meer technische mogelijkheden.  

In de oudere modellen bestaat niet de technische mogelijkheid om een andere backoffice te selecteren. De aan- of afwezigheid van deze functie is allesbepalend of wij het beheer van uw laadstation over kunnen nemen. Hieronder kunt u onderzoeken of uw laadstation geschikt is voor een omzetting naar Laadnet.

Check uw modelnummer

Op de zijkant van uw laadstation zit een sticker.

Maak er een foto van of noteer het artikelnummer en registratienummer op de sticker.

Heeft u meerdere laadstations? Controleer dan alle laadstations afzonderlijk. 

Geen sticker aanwezig?

Wanneer er geen sticker meer aanwezig is, deze niet meer leesbaar is of u zich op een andere locatie dan het laadstation bevindt, dan kunt u het artikelnummer en registratienummer ook terugvinden in uw Everon-omgeving. 

  1. Login in uw Everon account.
  2. Klik links op Stations ->Stationsbeheer.
  3. Klik op het EVB-P nummer.
  4. Klik op het tabblad "Details"
  5. Noteer het Stations-ID nummer.
  6. Noteer het Artikelnummer.

Lees meer Lees minder

Geschikte modelnummers

Het modelnummer is opgebouwd in het volgende format Hxxxx-Xxxxx.

Uw laadstation is geschikt voor Laadnet wanneer uw serienummer na het tussenstreepje een 4 of 5 is.

Heeft uw laadstation een ander cijfer op deze positie? Klik dan hier voor een alternatieve oplossing.

Volledige informatie bij Laadnet

Bij Laadnet hechten we waarde aan betrouwbare informatie voorziening en het scheppen van reële verwachtingen. Om die reden willen we u op de hoogte stellen van onderstaande informatie wat van toepassing is op het product Homeline.

“End of Life” status notificatie

De term “End of Life” (EOL) betekent dat een product het einde van zijn levensduur heeft bereikt. Dit houdt in dat de fabrikant of leverancier aangeeft dat het product niet langer ondersteund, onderhouden of geüpdatet zal worden. Het laadstation wordt dus officieel uitgefaseerd.

Gevolgen van de “End of Life” status:

  1. Geen technische ondersteuning meer: Na de EOL-status biedt de fabrikant geen hulp meer bij storingen of problemen. Dit betekent dat reparaties of technische vragen niet meer door de leverancier worden behandeld.
  2. Geen software-updates: Het laadstation ontvangt geen nieuwe software- of beveiligingsupdates meer. Dit kan gevolgen hebben voor de veiligheid en functionaliteit, vooral als er nieuwe protocollen of standaarden worden geïntroduceerd.
  3. Moeilijkere beschikbaarheid van onderdelen: Reserveonderdelen kunnen niet meer beschikbaar zijn, waardoor reparaties lastiger of duurder worden.
  4. Verhoogd risico op storingen: Omdat het apparaat ouder is en niet meer onderhouden wordt, neemt de kans op defecten toe.
  5. Aanbeveling tot vervanging: Vaak wordt geadviseerd om het laadstation te vervangen door een nieuw model dat wel ondersteund wordt, om betrouwbaarheid en veiligheid te waarborgen.

Kort samengevat:
De “End of Life” status betekent dat het laadstation niet langer ondersteund wordt en dat het verstandig is om te kijken naar een vervangend laadstation om problemen en veiligheidsrisico’s te voorkomen.

 


 

2G Modem tot eind 2026

Vodafone stopt eind 2026 met het 2G mobiele netwerk. Indien uw model is uitgerust met een 2G modem dan zal uw laadstation na deze datum zijn verbinding met internet verliezen. Dit heeft gevolgen voor het gedrag van uw laadstation. Ombouwen/aanpassen van dit type wordt niet meer gedaan. Bent u in het bezit van dit type laadstation en wilt u verbinding met een backoffice dan dient u voor deze tijd uw laadstation vervangen te hebben.

 

uw mogelijkheden:

Optie 1:  Omzetten naar Laadnet

Ondanks de end-of-life status van uw laadstation kunt u deze gemakkelijke overzetten naar Laadnet. Zolang als uw laadstation blijft werken zullen wij dit product blijven ondersteunen op ons platform.

 

Optie 2:  Laat u informeren over vervanging van uw laadstation

Wilt u na het lezen van bovenstaande informatie liever kijken naar een vervangend laadstation? Laadnet is onderdeel van Rexel, een toonaangevende elektrotechnische groothandel. Door jarenlange samenwerking met de klanten van Rexel hebben we een netwerk van betrouwbare Installatiebedrijven opgebouwd. Hierdoor kunnen wij u in contact brengen met een partij die voor u een omruiling van uw huidige laadstation kan verzorgen.

Contact opnemen

* Verplicht

Aanmeldformulier

BTW-Nummer: Vul in alleen bij zakelijk gebruik. Dit is de opbouw van het btw-nummer
Betreft facturatie:

Bij Laadnet handteren wij een automatische incasso voor de facturatie, indien dit niet gewenst is kunt u dat aangeven.

Informatie laadtarief gastgebruik:

gastgebruik per kwh vanaf €0,10 tot €1,00

Stelt u uw laadstation open voor gasten, dan gaan wij voor u aan de slag om de laadtransactie te verhalen bij de verschillende laadpas-uitgevers. Wij zorgen dat voor al uw stations en voor alle transacties het verschuldigde bedrag eenmaal per maand wordt teruggestort op uw rekening. Voor elke laadtransactie waar wij voor u aan de slag gaan rekenen wij € 0,35. Dit bedrag kunt u eenvoudig via de instelbare tarieven in de app doorberekenen aan de gast-lader.

Wanneer het laadstation open staat voor gastgebruik, heeft u bij Laadnet de keuze uit een aantal laadtarieven.

Naar overzicht tarieven exclusief starttarief

Naar overzicht inclusief starttarief

Informatie servicepartner:

deze informatie hebben wij nodig mocht het laadstation een storing hebben dan is bekend welke installateur het laadstation heeft geïnstalleerd.