Evbox Homeline
Ontdek de mogelijkheden voor uw laadstation.
Evbox Homeline
Door ontwikkelingen in techniek en vragen uit de markt heeft EVBox door de jaren heen verschillende modellen en versies op de markt gebracht. Binnen het model Homeline hebben diverse productupdates gezorgd voor steeds meer technische mogelijkheden.
In de oudere modellen bestaat niet de technische mogelijkheid om een andere backoffice te selecteren. De aan- of afwezigheid van deze functie is allesbepalend of wij het beheer van uw laadstation over kunnen nemen. Hieronder kunt u onderzoeken of uw laadstation geschikt is voor een omzetting naar Laadnet.

Check uw modelnummer
Op de zijkant van uw laadstation zit een sticker.
Maak er een foto van of noteer het artikelnummer en registratienummer op de sticker.
Heeft u meerdere laadstations? Controleer dan alle laadstations afzonderlijk.

Geen sticker aanwezig?
Wanneer er geen sticker meer aanwezig is, deze niet meer leesbaar is of u zich op een andere locatie dan het laadstation bevindt, dan kunt u het artikelnummer en registratienummer ook terugvinden in uw Everon-omgeving.
- Login in uw Everon account.
- Klik links op Stations ->Stationsbeheer.
- Klik op het EVB-P nummer.
- Klik op het tabblad "Details"
- Noteer het Stations-ID nummer.
Noteer het Artikelnummer.
Geschikte modelnummers
Het modelnummer is opgebouwd in het volgende format Hxxxx-Xxxxx.
Uw laadstation is geschikt voor Laadnet wanneer uw serienummer na het tussenstreepje een 4 of 5 is.
Heeft uw laadstation een ander cijfer op deze positie? Klik dan hier voor een alternatieve oplossing.
Volledige informatie bij Laadnet
Bij Laadnet hechten we waarde aan betrouwbare informatie voorziening en het scheppen van reële verwachtingen. Om die reden willen we u op de hoogte stellen van onderstaande informatie wat van toepassing is op het product Homeline.
“End of Life” status notificatie
De term “End of Life” (EOL) betekent dat een product het einde van zijn levensduur heeft bereikt. Dit houdt in dat de fabrikant of leverancier aangeeft dat het product niet langer ondersteund, onderhouden of geüpdatet zal worden. Het laadstation wordt dus officieel uitgefaseerd.
Gevolgen van de “End of Life” status:
- Geen technische ondersteuning meer: Na de EOL-status biedt de fabrikant geen hulp meer bij storingen of problemen. Dit betekent dat reparaties of technische vragen niet meer door de leverancier worden behandeld.
- Geen software-updates: Het laadstation ontvangt geen nieuwe software- of beveiligingsupdates meer. Dit kan gevolgen hebben voor de veiligheid en functionaliteit, vooral als er nieuwe protocollen of standaarden worden geïntroduceerd.
- Moeilijkere beschikbaarheid van onderdelen: Reserveonderdelen kunnen niet meer beschikbaar zijn, waardoor reparaties lastiger of duurder worden.
- Verhoogd risico op storingen: Omdat het apparaat ouder is en niet meer onderhouden wordt, neemt de kans op defecten toe.
- Aanbeveling tot vervanging: Vaak wordt geadviseerd om het laadstation te vervangen door een nieuw model dat wel ondersteund wordt, om betrouwbaarheid en veiligheid te waarborgen.
Kort samengevat:
De “End of Life” status betekent dat het laadstation niet langer ondersteund wordt en dat het verstandig is om te kijken naar een vervangend laadstation om problemen en veiligheidsrisico’s te voorkomen.
2G Modem tot eind 2026
Vodafone stopt eind 2026 met het 2G mobiele netwerk. Indien uw model is uitgerust met een 2G modem dan zal uw laadstation na deze datum zijn verbinding met internet verliezen. Dit heeft gevolgen voor het gedrag van uw laadstation. Ombouwen/aanpassen van dit type wordt niet meer gedaan. Bent u in het bezit van dit type laadstation en wilt u verbinding met een backoffice dan dient u voor deze tijd uw laadstation vervangen te hebben.
uw mogelijkheden:
Optie 1: Omzetten naar Laadnet
Ondanks de end-of-life status van uw laadstation kunt u deze gemakkelijke overzetten naar Laadnet. Zolang als uw laadstation blijft werken zullen wij dit product blijven ondersteunen op ons platform.
Optie 2: Laat u informeren over vervanging van uw laadstation
Wilt u na het lezen van bovenstaande informatie liever kijken naar een vervangend laadstation? Laadnet is onderdeel van Rexel, een toonaangevende elektrotechnische groothandel. Door jarenlange samenwerking met de klanten van Rexel hebben we een netwerk van betrouwbare Installatiebedrijven opgebouwd. Hierdoor kunnen wij u in contact brengen met een partij die voor u een omruiling van uw huidige laadstation kan verzorgen.