Aankondiging gepland onderhoud

Door een upgrade van een databaseserver zal ons laadpuntbeheer-platform in de nacht van zaterdag 25 januari 2025 op zondag 26 januari 2025 tussen 00.00 uur en 03.00 uur voor een of meerdere korte perioden niet/beperkt beschikbaar zijn .

Gedurende deze tijd kunt u niet inloggen. Daarnaast zal de bereikbaarheid van de laadstations gedurende deze tijd beperkt zijn, waardoor autorisatieaanvragen voor laadprocessen niet in behandeling kunnen worden genomen en er geen nieuwe laadprocessen kunnen worden gestart. Laadprocessen die al vóór de onderhoudsperiode zijn gestart, worden niet beïnvloed.

Een speciaal welkom
aan klanten van
EVBox & Everon

EVBox stopt met het Everon-platform. Geen zorgen: als officieel geselecteerde partner van EVBox zorgt Laadnet voor een eenvoudige overstap. Uw laadstation blijft werken, uw administratie blijft op orde en u profiteert van uitstekende support.

Laadnet, het alternatief voor Everon

Laadnet is onderdeel van Rexel Nederland, de toonaangevende partner in de distributie van elektrotechnische materialen. Als betrouwbare backoffice stroomlijnt Laadnet de administratieve processen rondom het laden van elektrische voertuigen. Met geavanceerde technologie worden gastgebruik en laadsessies tussen werkgevers en werknemers automatisch verrekend en kunt u kosten eenvoudig beheren.

Wilt u alleen inzicht in uw laadstations? Ook dan kunt u eenvoudig koppelen met Laadnet. Zo houdt u het overzicht, terwijl wij zorgen voor een efficiënte en zorgeloze afhandeling. Kortom, Laadnet biedt een gebruiksvriendelijke en klantgerichte oplossing als alternatief voor Everon.

Heeft u vragen? Wij helpen u graag via helpdesk@laadnet.nl of bel naar 088-5008100.

"LAADNET IS OFFICIEEL PARTNER VAN EVBOX"

EVBox heeft in aanloop naar het stopzetten van haar dienstverlening vijf partijen geselecteerd. Laadnet is erkend als één van deze betrouwbare EVBox-partners. Door de jarenlange samenwerking beschikken we over uitgebreide kennis van deze laadstations.

Door te kiezen voor een geselecteerde EVBox-partner, verzekert u zichzelf van een soepele overstap naar een betrouwbare partij.

Alle voordelen van Laadnet op een rij

Wat betekent het stoppen van Everon voor u?

EVBox heeft alle klanten die op Everon zijn aangesloten inmiddels geïnformeerd over de stopzetting van hun dienstverlening.  Daarin is ook besproken welke gevolgen dit voor uw laadstations heeft en welke acties u kunt ondernemen. Mocht deze informatie aan u voorbij zijn gegaan dan leggen wij het graag  nog een keer uit.

EVBox heeft aangekondigd hun dienstverlening per 1 december 2025 stop te zetten. Dit betekent dat de backofficedienst Everon na deze datum niet langer beschikbaar zal zijn. Voor eigenaren van EVBox-laadstations die gebruik maken van Everon als beheersysteem, heeft dit belangrijke gevolgen.

Indien u vóór 1 december 2025 geen alternatief backoffice-systeem kiest en geen actie onderneemt, zal EVBox uw laadstations na deze datum automatisch in de zogenaamde Autostart-modus plaatsen. In deze modus is het voldoende om de laadkabel in te steken om een laadsessie te starten; autorisatie via een laadpas werkt dan niet meer. Dit betekent echter ook dat er geen registratie of monitoring van laadsessies meer plaatsvindt in Everon. Dit kan gevolgen hebben voor facturatie, inzicht in verbruik en beheer van uw laadstations.

Om problemen te voorkomen, is het belangrijk tijdig een keuze te maken voor een alternatief backoffice-platform of een andere beheeroplossing. In sommige gevallen kan/zal het vervangen van de laadstations nodig zijn of overwogen moeten worden.

Kortom, eigenaren van EVBox-laadstations die via Everon worden beheerd, dienen vóór 1 december 2025 actie te ondernemen om de continuïteit van hun laadbeheer en registratie te waarborgen. 

Lees meer Lees minder

Bekijk ons aanbod en stap direct over!

Laadnet EVBox
Productnaam: Online Pakket Base Starter Advanced
Beschikbaar voor Particulier en Zakelijk Particulier en ZakelijkParticulier en ZakelijkZakelijk
Funtionaliteiten
Beheer laadstation en laadpas via app V V V V
Start en stop laadsessies via een laadpas of online V V V V
Live overzicht laadsessies V V V V
Self-service op afstand: reset station en ontgrendel laadkabel V V V V
Support (voor diagnose en troubleshooting op afstand) 08:30 - 17:00 09:00 - 17:00 09:00 - 17:00 09:00 - 17:00
Storingsdienst (hulp op afstand) 24/7
Download transactiegegevens voor laadstations en laadpassen (PDF/CSV) V V V
Stel stroomlimieten in en maak gebruik van laadschema’s die per dag / week verschillen Via
Supportdesk
V V
Automatische verrekening van laadkosten voor werknemers die thuis laden V V
Stel laadtarieven in voor uw laadstations, zet deze online en maak deze openbaar toegankelijk V V
Geautomatiseerde facturatie, betaling en inning van openbare laadsessies V V
Toegang tot Business Portal voor inzicht in laadgedrag, inkomsten en energieverbruik V V
Maandelijks abonnement
(per connector / socket / laadpunt)
Online Pakket Base Starter Advanced
Voor EVBox Elvi, BusinessLine, Livo, Liviqo, Homeline en Iqon Particulier € 3,00
Zakelijk € 4,50
Gratis € 3,50 € 4,50 - 5,00
Voor EVBox Tronic en Ultronic € 4,50 - - € 10,00 - 12,00
Transactiekosten bij verrekende laadsessie € 0,35 / sessie - - AC: 10% / DC: 8%
van de transactiewaarde

Genoemde kosten zijn exclusief 21% btw. | Prijsvergelijk o.b.v. de laatst ontvangen prijsopgave van EVBox.

 

Bent u er al uit?

Bevalt ons aanbod? Dan kunt u hieronder direct overstappen.

Heeft u toch liever nog iets meer informatie, wilt u nader kennismaken met onze diensten of te weten komen welke laadpassen Laadnet ondersteunt? Klik dan op meer informatie.

Nu overstappen? Doe de check!

EVBox heeft door de jaren heen diverse modellen op de markt gebracht. Een aantal hiervan kan direct worden aangesloten op de Laadnet backoffice. Voor sommige modellen is nader onderzoek nodig, terwijl bepaalde types om technische redenen niet kunnen worden aangesloten.

Selecteer uw model hieronder en ontdek of uw laadstations op Laadnet kunnen worden aangesloten: 

EVBox Elvi

EVBox Elvi

Ja! Dit laadstation kan moeiteloos worden overgezet naar de Laadnet backoffice.
Stap over >

EVBox Liviqo

EVBox Liviqo

Ja! Dit laadstation kan moeiteloos worden overgezet naar de Laadnet backoffice.
Stap over >

EVBox Livo

EVBox Livo

Ja! Dit laadstation kan op Laadnet. Let op: door het ontbreken van een gecertificeerde MID-meter mag hier niet mee worden verrekend.
Lees meer

EVBox Businessline

EVBox Businessline

Er is aanvullende informatie nodig om u een goed advies te kunnen geven.
Lees meer

EVBox Homeline

EVBox Homeline

Ja! Dit laadstation kan moeiteloos worden overgezet naar de Laadnet backoffice.
Stap over >

EVBox Tronic DC

EVBox DC

Over DC laadstations geven wij graag persoonlijk advies.
Lees meer

Heeft u uw model of type niet kunnen vinden? Neem dan contact met ons op via helpdesk@laadnet.nl of 088-5008100.

Wat u van ons mag verwachten

EVBox stopt met de bedrijfsactiviteiten rondom de verkoop, service en het onderhoud van AC-laadstations. Daarnaast zal ook het softwareplatform Everon verdwijnen. Dit betekent dat er geen firmware-updates meer worden uitgebracht en dat de voorraad van reserveonderdelen op termijn zal opraken. Hierdoor kan de ondersteuning en functionaliteit van uw huidige EVBox-producten beperkt zijn.

Laadnet als alternatief voor Everon
Laadnet is een vergelijkbaar softwareplatform als Everon en biedt u inzicht in de status van uw laadstation en laadsessies. Met ons pakket kunt u ook laadsessies (automatisch) laten verrekenen, waarbij wij u volledig ontzorgen. Door uw laadstation te verbinden met Laadnet kan onze supportdesk helpen bij het stellen van diagnoses bij eventuele storingen of problemen. In sommige gevallen kunnen wij problemen zelfs op afstand verhelpen.
Daarnaast is het mogelijk om op afstand de instellingen van uw laadstation aan te passen, bijvoorbeeld wanneer er iets verandert in uw energieaansluiting. Zo blijft uw laadstation optimaal functioneren.

Ondersteuning en service
Wij zijn een softwarebedrijf en hebben geen eigen monteurs in dienst. Bij storingen staan wij graag voor u klaar om de diagnose te stellen. Voor werkzaamheden op locatie adviseren wij u contact op te nemen met een installatiebedrijf.

Samenvattend
  • EVBox stopt met verkoop, service en onderhoud van AC-laadstations
  • Er komen geen nieuwe firmware-updates meer
  • Het Everon-platform verdwijnt
  • Laadnet biedt een vergelijkbaar softwareplatform met uitgebreide functionaliteiten
  • Onze supportdesk helpt bij diagnoses en kan soms problemen op afstand oplossen
  • Voor fysieke reparaties is een installatiebedrijf nodig
 

Heeft u vragen over de overstap naar Laadnet of wilt u meer informatie? Neem gerust contact met ons op. Wij zijn bereikbaar via helpdesk@laadnet.nl of  088-5008100. Wij helpen u graag verder!

Uitstekende dekking met >100 laadpasuitgevers

Laadnet heeft contracten met meer dan 100 verschillende laadpasuitgevers. Hierdoor kunt u uw thuislaadsessies eenvoudig automatisch laten verrekenen met uw werkgever of uw laadstation beschikbaar stellen voor gastgebruik.

Wilt u weten of uw laadpas wordt ondersteund? Doe de check!

1A ladetechnik
Logo 50five
Allstar
Logo anwb
Arval
Athlon
Avia
Logo Blue Current
Logo BlueCorner
Blulinc
BMW
bp
Logo Calix
Logo-CenEnergy
Chargemap
Logo Chargepoint
connectnet
Logo Cool Blue
Logo Creara
Logo D' Ieteren
Logo DA
Deftpower
DIC
DigitalChargingSolutions
DKV
Logo Dynaf
Logo Ecotap
Edgemobilty
Logo Elbizz
Logo Elec2go
Electicea
EnBw
Logo Eneco
Logo Energie VanOns
Logo Energiegewinner
Logo Engie
Logo Entega
EV company
Logo Evensnelladen
Logo Flexicharge
Logo Fluctis
Logo GGEW
Logo Greenflux
Logo HollandEnergie
Logo Indelec
Logo Just plugin
Kia charge
Laadkompas
Logo Laadpaal
Logo Landrover
Logo Last mile
Logo LomboXnet
Logo Luminus
Mercedes
Miio-muvext
Logo Mijndomein
mkb-brandstof
Logo Mobility Pulse
mobilygreen
Logo MoveMove
Logo Movenience
Logo Multitankcard
TNM
Nio
Logo Nissan
Logo NL Mab
Logo Numobi
Optimile
Logo Partino
Logo Plugin Company
Logo Pluginvest
Logo Polestar
Porsche
Logo Radius
Robocharge
Logo Schneider
Logo ServiceHouse
ShellRecharge
Shuttel
Logo Sixt
Logo Stadtwerke Schwedt
Logo StreetPlug
Logo Stroohm
tankpasnl
Tanqyou
TAP Electric
Logo Total
Logo Travelcard
Logo V
Logo Vandebron
Logo Vanleeuwen
Van Mossel
Logo Vitaemobility
Logo Volvo
Wevi
XXimo
ZE-Watt
Bekijk alle aangesloten laadpasuitgevers Verberg
Shell Recharge heeft ons contractueel opgelegd dat laadsessies die met een laadpas van Shell Recharge zijn geautoriseerd, niet mogen worden afgerekend. Deze clausule is opgelegd om belastingtechnische redenen. Werknemers kunnen hun Shell-laadpas daarom niet gebruiken om thuislaadsessies automatisch te laten verrekenen met hun werkgever.

Als deze beperking u treft, dan zijn er 2 mogelijkheden:

    1. U exporteert zelf regelmatig (bijvoorbeeld eens per maand) uw laadsessies vanuit de Laadnet app en verwerkt deze zelf tot een onkostendeclaratie, die u vervolgens bij uw werkgever indient. Uw werkgever dient de declaratie vervolgens zelf te verwerken en aan u uit te betalen. Overleg vooraf met uw werkgever of deze werkwijze geaccepteerd wordt. Om van deze mogelijkheid gebruik te kunnen maken, heeft u een laadpas van Laadnet nodig. Deze is te bestellen in onze webshop (https://laadnet.nl/product/label-laadpas/). U kunt er eventueel ook voor kiezen om uw Shell Recharge laadpas op uw contract te laten ‘whitelisten’. Neem daartoe telefonisch contact op met onze helpdesk.

      2. Wilt u gebruik blijven maken van de automatische verrekening en dus de vergoedingen automatisch op uw bankrekening worden bijgeschreven? Dan dient u via uw werkgever of leasemaatschappij een andere openbare laadpas aan te vragen van een aanbieder waarmee wij een contract hebben. Voor alle overige aanbieders waarmee wij een contract hebben gelden namelijk geen restricties op het verrekenen van laadsessies tussen werknemer en werkgever. Zie https://laadnet.nl/#laadpasuitgevers voor een overzicht van alle gecontracteerde laadpasuitgevers.

Meest gestelde vragen

Is er nog support beschikbaar voor Everon-gerelateerde vragen?
Is er nog support beschikbaar voor Everon-gerelateerde vragen?

Ja, tot de einddatum en zolang als uw laadstation is ondergebracht in het Everon-platform kunt u assistentie krijgen bij EVBox / Everon.

Gebruik hiervoor de EVBox helpdesk website of bel 020-259 53 80.

Wordt de geschiedenis van laadsessies overgezet?
Wordt de geschiedenis van laadsessies overgezet?

Nee, laadsessiegegevens uit het verleden kunnen niet gemigreerd worden van Everon naar Laadnet.

Wie kan ik benaderen met vragen over de overstap?
Wie kan ik benaderen met vragen over de overstap?

Voor vragen met betrekking tot de overstap van Everon naar Laadnet kunt u contact opnemen met de helpdesk van Laadnet.

U kunt ons bereiken via helpdesk@laadnet.nl of 088-5008100.

We helpen u graag verder!

Hoe werken transactiekosten?
Hoe werken transactiekosten?

Wanneer u op uw laadstation een laadsessie start waarvoor u een vergoeding wilt ontvangen, bijvoorbeeld van uw werkgever of een gastlader, brengen wij hiervoor €0,35 per transactie in rekening. U kunt deze startkosten eenvoudig verwerken in uw eigen tarief, dat u instelt via de Laadnet app. Op deze manier worden de kosten automatisch verrekend.

Hoe werkt de vergoeding van laadkosten via de laadpas van mijn werkgever?
Hoe werkt de vergoeding van laadkosten via de laadpas van mijn werkgever?

Uw werkgever heeft met de leaseauto een laadpas aan u beschikbaar gesteld waarmee u kunt laden bij openbare laadpunten. Uw werkgever betaalt de kosten voor alle laadsessies die u met die laadpas heeft gedaan. Ook wanneer u uw bedrijfsauto thuis aan uw eigen laadstation oplaadt, dient u deze laadsessies te autoriseren met de laadpas van uw werkgever. Wij registreren deze laadsessies op ons platform en koppelen ze aan uw laadpas. De kosten van deze laadsessies worden berekend op basis van het laadtarief dat u eenmalig instelt in de Laadnet-app. Laadnet biedt een scala aan laadtarieven die u kunt instellen. Zo is er altijd wel een laadtarief beschikbaar dat bij uw situatie past. Dit laadtarief kunt u eventueel in overleg met uw werkgever bepalen.

De geregistreerde laadsessies brengen wij in rekening bij de uitgever van de laadpas. De uitgever van de laadpas doet dit op zijn beurt weer met uw werkgever. Of met de leasemaatschappij en zij op hun beurt met uw werkgever. Op deze manier ontvangt u automatisch een vergoeding voor de thuis geladen stroom.

Let op: het bedrag dat wij aan u uitbetalen kan afwijken van het bedrag dat uw werkgever betaalt. Dit komt doordat tussenliggende partijen in de keten mogelijk extra kosten of opslagen rekenen. Dit is afhankelijk van de afspraken tussen uw werkgever, het leasebedrijf en de uitgever van de laadpas. Hierop heeft Laadnet geen invloed.

Hoe stel ik gastgebruik in op mijn laadlocatie en waar moet ik rekening mee houden?
Hoe stel ik gastgebruik in op mijn laadlocatie en waar moet ik rekening mee houden?
  • Wanneer u gastgebruik op uw locatie(s) mogelijk wilt maken, dan dient u een laadtarief voor de betreffende locatie(s) in te stellen via de Laadnet-app. 
  • Het openstellen van laadlocaties/-punten voor gastgebruik moet in de systemen van diverse laadpasuitgevers en tussenpartijen (z.g. roaming-hubs) worden verwerkt, alvorens gastgebruik daadwerkelijk mogelijk is.
  • Het verwerken van de gerelateerde informatie ligt geheel buiten onze invloedsfeer. Houd alstublieft rekening met een verwerkingstijd van maximaal 5 werkdagen, gerekend vanaf de dag van de daadwerkelijke migratie.
  • Als u het laadtarief op een later moment aanpast, blijft gastgebruik gewoon actief. Het nieuwe tarief is per direct actief.
  • Als er laadsessies verrekend worden, dan zullen wij de door u opgegeven bankrekeninggegevens gebruiken voor het uitbetalen van de laadopbrengsten.
Is het mogelijk om de laadsessies in te zien​ die op de locatie hebben plaatsgevonden?
Is het mogelijk om de laadsessies in te zien​ die op de locatie hebben plaatsgevonden?

Benieuwd hoeveel transacties er zijn geweest op uw laadstation(s) en wat de bezettingsgraad is? Dat kan in de Laadnet-app, zodra uw laadstation op ons platform is aangesloten. Alle statussen kunt u live inzien. En de financiële afwikkelingen van de laadsessies tussen u en de EV-rijder? Daar zorgen wij voor. Op een transparante en eenvoudige wijze natuurlijk. Zo blijft u altijd 100% in controle!

Het is mogelijk om een overzicht van de laadsessies op de locatie te downloaden: Klik hier voor de instructie

Laadsessiegegevens uit het verleden die hebben plaatsgevonden op het platform Everon, kunnen niet gemigreerd worden van Everon naar Laadnet.

Contact opnemen

* Verplicht

Aanmeldformulier

BTW-Nummer: Vul in alleen bij zakelijk gebruik. Dit is de opbouw van het btw-nummer
Betreft facturatie:

Bij Laadnet handteren wij een automatische incasso voor de facturatie, indien dit niet gewenst is kunt u dat aangeven.

Informatie laadtarief gastgebruik:

gastgebruik per kwh vanaf €0,10 tot €1,00

Stelt u uw laadstation open voor gasten, dan gaan wij voor u aan de slag om de laadtransactie te verhalen bij de verschillende laadpas-uitgevers. Wij zorgen dat voor al uw stations en voor alle transacties het verschuldigde bedrag eenmaal per maand wordt teruggestort op uw rekening. Voor elke laadtransactie waar wij voor u aan de slag gaan rekenen wij € 0,35. Dit bedrag kunt u eenvoudig via de instelbare tarieven in de app doorberekenen aan de gast-lader.

Wanneer het laadstation open staat voor gastgebruik, heeft u bij Laadnet de keuze uit een aantal laadtarieven.

Naar overzicht tarieven exclusief starttarief

Naar overzicht inclusief starttarief

Informatie servicepartner:

deze informatie hebben wij nodig mocht het laadstation een storing hebben dan is bekend welke installateur het laadstation heeft geïnstalleerd.