Een speciaal welkom
aan klanten van
EVBox & Everon
EVBox stopt met het Everon-platform. Geen zorgen: als officieel geselecteerde partner van EVBox zorgt Laadnet voor een eenvoudige overstap. Uw laadstation blijft werken, uw administratie blijft op orde en u profiteert van uitstekende support.
Laadnet, het alternatief voor Everon
Laadnet is onderdeel van Rexel Nederland, de toonaangevende partner in de distributie van elektrotechnische materialen. Als betrouwbare backoffice stroomlijnt Laadnet de administratieve processen rondom het laden van elektrische voertuigen. Met geavanceerde technologie worden gastgebruik en laadsessies tussen werkgevers en werknemers automatisch verrekend en kunt u kosten eenvoudig beheren.
Wilt u alleen inzicht in uw laadstations? Ook dan kunt u eenvoudig koppelen met Laadnet. Zo houdt u het overzicht, terwijl wij zorgen voor een efficiënte en zorgeloze afhandeling. Kortom, Laadnet biedt een gebruiksvriendelijke en klantgerichte oplossing als alternatief voor Everon.
Heeft u vragen? Wij helpen u graag via helpdesk@laadnet.nl of bel naar 088-5008100.

"LAADNET IS OFFICIEEL PARTNER VAN EVBOX"
EVBox heeft in aanloop naar het stopzetten van haar dienstverlening vijf partijen geselecteerd. Laadnet is erkend als één van deze betrouwbare EVBox-partners. Door de jarenlange samenwerking beschikken we over uitgebreide kennis van deze laadstations.
Door te kiezen voor een geselecteerde EVBox-partner, verzekert u zichzelf van een soepele overstap naar een betrouwbare partij.
Alle voordelen van Laadnet op een rij
- Overzichtelijke app
- Een betrouwbaar en stabiel platform met 99,8% uptime
- Op afstand inzicht krijgen van de status van uw laadstation
- Gebruiksbeheer
- Inzicht in laadgeschiedenis
- Maakt data-analyse mogelijk
- Bij eventuele problemen het laadstation op afstand resetten
- Vanuit de app storingen direct doorsturen
- Automatische verrekening laadsessies
- Gemak en eigenlijk geen administratie
- Behulpzame helpdesk
- Storingsdienst 24/7
- Korte minimale contractduur van 1 jaar, daarna maandelijks opzegbaar
- Lage abonnementskosten
Wat betekent het stoppen van Everon voor u?
EVBox heeft alle klanten die op Everon zijn aangesloten inmiddels geïnformeerd over de stopzetting van hun dienstverlening. Daarin is ook besproken welke gevolgen dit voor uw laadstations heeft en welke acties u kunt ondernemen. Mocht deze informatie aan u voorbij zijn gegaan dan leggen wij het graag nog een keer uit.
EVBox heeft aangekondigd hun dienstverlening per 1 december 2025 stop te zetten. Dit betekent dat de backofficedienst Everon na deze datum niet langer beschikbaar zal zijn. Voor eigenaren van EVBox-laadstations die gebruik maken van Everon als beheersysteem, heeft dit belangrijke gevolgen.
Indien u vóór 1 december 2025 geen alternatief backoffice-systeem kiest en geen actie onderneemt, zal EVBox uw laadstations na deze datum automatisch in de zogenaamde Autostart-modus plaatsen. In deze modus is het voldoende om de laadkabel in te steken om een laadsessie te starten; autorisatie via een laadpas werkt dan niet meer. Dit betekent echter ook dat er geen registratie of monitoring van laadsessies meer plaatsvindt in Everon. Dit kan gevolgen hebben voor facturatie, inzicht in verbruik en beheer van uw laadstations.
Om problemen te voorkomen, is het belangrijk tijdig een keuze te maken voor een alternatief backoffice-platform of een andere beheeroplossing. In sommige gevallen kan/zal het vervangen van de laadstations nodig zijn of overwogen moeten worden.
Kortom, eigenaren van EVBox-laadstations die via Everon worden beheerd, dienen vóór 1 december 2025 actie te ondernemen om de continuïteit van hun laadbeheer en registratie te waarborgen.
Bekijk ons aanbod en stap direct over!
Laadnet | EVBox | |||
---|---|---|---|---|
Productnaam: | Online Pakket | Base | Starter | Advanced |
Beschikbaar voor | Particulier en Zakelijk | Particulier en Zakelijk | Particulier en Zakelijk | Zakelijk |
Funtionaliteiten | ||||
Beheer laadstation en laadpas via app | V | V | V | V |
Start en stop laadsessies via een laadpas of online | V | V | V | V |
Live overzicht laadsessies | V | V | V | V |
Self-service op afstand: reset station en ontgrendel laadkabel | V | V | V | V |
Support (voor diagnose en troubleshooting op afstand) | 08:30 - 17:00 | 09:00 - 17:00 | 09:00 - 17:00 | 09:00 - 17:00 |
Storingsdienst (hulp op afstand) | 24/7 | |||
Download transactiegegevens voor laadstations en laadpassen (PDF/CSV) | V | V | V | |
Stel stroomlimieten in en maak gebruik van laadschema’s die per dag / week verschillen | Via Supportdesk |
V | V | |
Automatische verrekening van laadkosten voor werknemers die thuis laden | V | V | ||
Stel laadtarieven in voor uw laadstations, zet deze online en maak deze openbaar toegankelijk | V | V | ||
Geautomatiseerde facturatie, betaling en inning van openbare laadsessies | V | V | ||
Toegang tot Business Portal voor inzicht in laadgedrag, inkomsten en energieverbruik | V | V | ||
Maandelijks abonnement (per connector / socket / laadpunt) |
Online Pakket | Base | Starter | Advanced |
Voor EVBox Elvi, BusinessLine, Livo, Liviqo, Homeline en Iqon | Particulier € 3,00 Zakelijk € 4,50 |
Gratis | € 3,50 | € 4,50 - 5,00 |
Voor EVBox Tronic en Ultronic | € 4,50 | - | - | € 10,00 - 12,00 |
Transactiekosten bij verrekende laadsessie | € 0,35 / sessie | - | - | AC: 10% / DC: 8% van de transactiewaarde |
Genoemde kosten zijn exclusief 21% btw. | Prijsvergelijk o.b.v. de laatst ontvangen prijsopgave van EVBox.
Bent u er al uit?
Bevalt ons aanbod? Dan kunt u hieronder direct overstappen.
Heeft u toch liever nog iets meer informatie, wilt u nader kennismaken met onze diensten of te weten komen welke laadpassen Laadnet ondersteunt? Klik dan op meer informatie.
Nu overstappen? Doe de check!
EVBox heeft door de jaren heen diverse modellen op de markt gebracht. Een aantal hiervan kan direct worden aangesloten op de Laadnet backoffice. Voor sommige modellen is nader onderzoek nodig, terwijl bepaalde types om technische redenen niet kunnen worden aangesloten.
Selecteer uw model hieronder en ontdek of uw laadstations op Laadnet kunnen worden aangesloten:

EVBox Elvi
EVBox Elvi

EVBox Liviqo
EVBox Liviqo

EVBox Livo
EVBox Livo

EVBox Businessline
EVBox Businessline

EVBox Homeline
EVBox Homeline

EVBox Tronic DC
Heeft u uw model of type niet kunnen vinden? Neem dan contact met ons op via helpdesk@laadnet.nl of 088-5008100.
Wat u van ons mag verwachten
Laadnet is een vergelijkbaar softwareplatform als Everon en biedt u inzicht in de status van uw laadstation en laadsessies. Met ons pakket kunt u ook laadsessies (automatisch) laten verrekenen, waarbij wij u volledig ontzorgen. Door uw laadstation te verbinden met Laadnet kan onze supportdesk helpen bij het stellen van diagnoses bij eventuele storingen of problemen. In sommige gevallen kunnen wij problemen zelfs op afstand verhelpen.
Daarnaast is het mogelijk om op afstand de instellingen van uw laadstation aan te passen, bijvoorbeeld wanneer er iets verandert in uw energieaansluiting. Zo blijft uw laadstation optimaal functioneren. Ondersteuning en service
Wij zijn een softwarebedrijf en hebben geen eigen monteurs in dienst. Bij storingen staan wij graag voor u klaar om de diagnose te stellen. Voor werkzaamheden op locatie adviseren wij u contact op te nemen met een installatiebedrijf. Samenvattend
- EVBox stopt met verkoop, service en onderhoud van AC-laadstations
- Er komen geen nieuwe firmware-updates meer
- Het Everon-platform verdwijnt
- Laadnet biedt een vergelijkbaar softwareplatform met uitgebreide functionaliteiten
- Onze supportdesk helpt bij diagnoses en kan soms problemen op afstand oplossen
- Voor fysieke reparaties is een installatiebedrijf nodig
Uitstekende dekking met >100 laadpasuitgevers
Laadnet heeft contracten met meer dan 100 verschillende laadpasuitgevers. Hierdoor kunt u uw thuislaadsessies eenvoudig automatisch laten verrekenen met uw werkgever of uw laadstation beschikbaar stellen voor gastgebruik.
Wilt u weten of uw laadpas wordt ondersteund? Doe de check!

































































































-
- U exporteert zelf regelmatig (bijvoorbeeld eens per maand) uw laadsessies vanuit de Laadnet app en verwerkt deze zelf tot een onkostendeclaratie, die u vervolgens bij uw werkgever indient. Uw werkgever dient de declaratie vervolgens zelf te verwerken en aan u uit te betalen. Overleg vooraf met uw werkgever of deze werkwijze geaccepteerd wordt. Om van deze mogelijkheid gebruik te kunnen maken, heeft u een laadpas van Laadnet nodig. Deze is te bestellen in onze webshop (https://laadnet.nl/product/label-laadpas/). U kunt er eventueel ook voor kiezen om uw Shell Recharge laadpas op uw contract te laten ‘whitelisten’. Neem daartoe telefonisch contact op met onze helpdesk. 2. Wilt u gebruik blijven maken van de automatische verrekening en dus de vergoedingen automatisch op uw bankrekening worden bijgeschreven? Dan dient u via uw werkgever of leasemaatschappij een andere openbare laadpas aan te vragen van een aanbieder waarmee wij een contract hebben. Voor alle overige aanbieders waarmee wij een contract hebben gelden namelijk geen restricties op het verrekenen van laadsessies tussen werknemer en werkgever. Zie https://laadnet.nl/#laadpasuitgevers voor een overzicht van alle gecontracteerde laadpasuitgevers.
Meest gestelde vragen
Ja, tot de einddatum en zolang als uw laadstation is ondergebracht in het Everon-platform kunt u assistentie krijgen bij EVBox / Everon.
Gebruik hiervoor de EVBox helpdesk website of bel 020-259 53 80.
Nee, laadsessiegegevens uit het verleden kunnen niet gemigreerd worden van Everon naar Laadnet.
Voor vragen met betrekking tot de overstap van Everon naar Laadnet kunt u contact opnemen met de helpdesk van Laadnet.
U kunt ons bereiken via helpdesk@laadnet.nl of 088-5008100.
We helpen u graag verder!
Wanneer u op uw laadstation een laadsessie start waarvoor u een vergoeding wilt ontvangen, bijvoorbeeld van uw werkgever of een gastlader, brengen wij hiervoor €0,35 per transactie in rekening. U kunt deze startkosten eenvoudig verwerken in uw eigen tarief, dat u instelt via de Laadnet app. Op deze manier worden de kosten automatisch verrekend.
Uw werkgever heeft met de leaseauto een laadpas aan u beschikbaar gesteld waarmee u kunt laden bij openbare laadpunten. Uw werkgever betaalt de kosten voor alle laadsessies die u met die laadpas heeft gedaan. Ook wanneer u uw bedrijfsauto thuis aan uw eigen laadstation oplaadt, dient u deze laadsessies te autoriseren met de laadpas van uw werkgever. Wij registreren deze laadsessies op ons platform en koppelen ze aan uw laadpas. De kosten van deze laadsessies worden berekend op basis van het laadtarief dat u eenmalig instelt in de Laadnet-app. Laadnet biedt een scala aan laadtarieven die u kunt instellen. Zo is er altijd wel een laadtarief beschikbaar dat bij uw situatie past. Dit laadtarief kunt u eventueel in overleg met uw werkgever bepalen.
De geregistreerde laadsessies brengen wij in rekening bij de uitgever van de laadpas. De uitgever van de laadpas doet dit op zijn beurt weer met uw werkgever. Of met de leasemaatschappij en zij op hun beurt met uw werkgever. Op deze manier ontvangt u automatisch een vergoeding voor de thuis geladen stroom.
Let op: het bedrag dat wij aan u uitbetalen kan afwijken van het bedrag dat uw werkgever betaalt. Dit komt doordat tussenliggende partijen in de keten mogelijk extra kosten of opslagen rekenen. Dit is afhankelijk van de afspraken tussen uw werkgever, het leasebedrijf en de uitgever van de laadpas. Hierop heeft Laadnet geen invloed.
- Wanneer u gastgebruik op uw locatie(s) mogelijk wilt maken, dan dient u een laadtarief voor de betreffende locatie(s) in te stellen via de Laadnet-app.
- Het openstellen van laadlocaties/-punten voor gastgebruik moet in de systemen van diverse laadpasuitgevers en tussenpartijen (z.g. roaming-hubs) worden verwerkt, alvorens gastgebruik daadwerkelijk mogelijk is.
- Het verwerken van de gerelateerde informatie ligt geheel buiten onze invloedsfeer. Houd alstublieft rekening met een verwerkingstijd van maximaal 5 werkdagen, gerekend vanaf de dag van de daadwerkelijke migratie.
- Als u het laadtarief op een later moment aanpast, blijft gastgebruik gewoon actief. Het nieuwe tarief is per direct actief.
- Als er laadsessies verrekend worden, dan zullen wij de door u opgegeven bankrekeninggegevens gebruiken voor het uitbetalen van de laadopbrengsten.
Benieuwd hoeveel transacties er zijn geweest op uw laadstation(s) en wat de bezettingsgraad is? Dat kan in de Laadnet-app, zodra uw laadstation op ons platform is aangesloten. Alle statussen kunt u live inzien. En de financiële afwikkelingen van de laadsessies tussen u en de EV-rijder? Daar zorgen wij voor. Op een transparante en eenvoudige wijze natuurlijk. Zo blijft u altijd 100% in controle!
Het is mogelijk om een overzicht van de laadsessies op de locatie te downloaden: Klik hier voor de instructie
Laadsessiegegevens uit het verleden die hebben plaatsgevonden op het platform Everon, kunnen niet gemigreerd worden van Everon naar Laadnet.