Geachte klant, Momenteel is er sprake van een storing op het Vodafone netwerk. Dit heeft impact op onze diensten. U kunt ondervinden dat laadsessies niet starten.
Uiteraard wordt er alles aan gedaan om de storing z.s.m. te verhelpen. We begrijpen dat dit ongemak veroorzaakt en bieden onze oprechte excuses aan voor het eventuele ongemak dat u hierdoor ondervindt.
In onderstaande instructies ziet u welke stappen u doorloopt om een laadstation van ABL aan te melden.
Home » Instructies ABL eM4+
Installeer de ABL Configuration App voor uw apparaat.
Open de ABL configuration app
Klik op “Start een nieuwe configuratie”
Open de Wifi-instellingen op uw telefoon.
Maak verbinding met het wifi-netwerk van ABLxxxxxxx
Krijgt u de melding “Wifi-netwerk ABLxxxx heeft geen internettoegang. Verbonden blijven? Bevestig dan met “Ja”
Het scherm toont de succesvolle verbinding.
Klik op “Verder”
Maak een wachtwoord en bewaar dit.
Klik op “Verder”
Beantwoord de vraag om te verbinden met een Wifi-netwerk met “Nee”
Het scherm “Even geduld” verschijnt enkele ogenblikken in beeld.
Is het laadstation verbonden via 4G -selecteer "LTE"
Is het laadstation verbonden via LAN of WLAN/WiFi -selecteer "Lan"Wilt u de controller met andere Extender laadstations verbinden?
Wilt u de controller met andere Extender laadstations verbinden?Selecteer dan de wijze van verbinding WLAN of LAN.
Wanneer het gaat om een enkel station kiest u voor “Later verbinden”
ABL Energy-meter
Selecteer “Ja” wanneer deze deel uit maakt van uw configuratie”.
Vul een groepsnaam in.
Stel de waarde voor afzekering in.
Bevestig met “Opslaan”
Bevestig het overzicht met “Verder”
opmerking: Druk slechts 1x op verder, het duurt enkele ogenblikken alvorens “Even geduld” in het scherm verschijnt.
U hoort een pieptoon.
De cirkel op het laadstation zal kleuren en daarna wit pulseren.
Het proces kan enkele minuten in beslag nemen.
Noteer de gegevens uit het overzicht, of kies voor verstuur e-mail om deze informatie veilig te stellen.
Bevestig het veld en klik op “Verder”
Bevestig het veld en klik op “Verder”Gefeliciteerd uw lader is verbonden met Laadnet.
Vul de gevraagde gegevens in op het bijgeleverde formulier voor de laadstation-eigenaar
Overhandig het formulier aan de laadstation eigenaar.
Heeft u een storing aan het laadstation die niet te herleiden is aan de elektrotechnische installatie en dient deze zo snel mogelijk te worden opgelost? Bel dan ons storingsnummer 088-5008112, ook bereikbaar buiten kantoortijden.
Bent u inmiddels gebruiker van Laadnet en heeft u een vraag over de financiële afwikkeling, de iOS app, Android app of back-end? Bel ons gerust op telefoonnummer 088-5008111 tijdens kantooruren (08:00 - 17:00 uur).