U bent een particuliere laadstation eigenaar
Beschikt u over een eigen laadstation en wilt u – waar u ook bent – inzicht hebben in alle activiteiten die op uw laadstation hebben plaatsgevonden? Of de mogelijkheid hebben om de laadkosten van uw bedrijfsauto automatisch met uw werkgever te verrekenen? Dan bent u bij Laadnet aan het juiste adres!
Home » U bent particulier
Het belang van een backoffice
Door uw laadstation te koppelen aan Laadnet ontstaat er real-time inzicht en dat biedt heel veel voordelen. Het geeft u inzicht in de actuele status van uw laadstation en deze status wordt op de achtergrond bewaakt door onze medewerkers. Door de koppeling kunnen wij diagnose stellen en vaak al op afstand problemen oplossen. Dit kan fysieke interventie voorkomen.
Met een backoffice maximaliseert u het gebruiksbeheer. Tot in detail kan worden bepaald wie een laadsessie kan starten op uw station. Sluit bepaalde passen uit of bepaal wie zonder kosten een laadsessie mag starten.
Laadnet verzorgt maandelijks de automatische verrekening van alle laadsessies die op uw station hebben plaatsgevonden. In de Laadnet App stelt u éénvoudig de kWh prijs in welke u als vergoeding wenst te ontvangen. Eens per maand ziet u de bijschrijving op uw bankrekening. Data-analyse en rapportage zijn inzichtelijk in de app en zelfs te exporteren naar Excel.
Samengevat in 2 woorden: Inzicht & Gemak.
Alle voordelen op een rij
- Overzichtelijke App (beschikbaar voor Desktop, iOS en Android).
- Een betrouwbaar en stabiel platform met 99,8% uptime.
- Op afstand inzicht krijgen van de status van uw laadstation.
- Gebruiksbeheer.
- De laadgeschiedenis opzoeken.
- Maakt data-analyse mogelijk.
- Bij eventuele problemen het laadstation op afstand resetten.
- Vanuit de app storingen direct door sturen.
- Automatische verrekening laadsessies.
- Gemak en eigenlijk geen administratie.
- Behulpzame helpdesk.
- Storingsdienst 24/7.
- Korte minimale contractduur van 1 jaar, daarna maandelijks opzegbaar.
- Lage abonnementskosten.
Transparante kosten
Klik op de kosten voor toelichting
Wij zijn vereerd met elk laadstation dat op Laadnet komt en gaan tot het uiterste om zorgeloze laadtransacties te waarborgen. Het inrichten van het platform voor uw laadstation is helaas niet kosteloos, een aantal kosten moeten wij doorberekenen als aansluitkosten. Voor eenmalig € 9,95 per laadpunt zorgen wij ervoor dat alles vlekkeloos verloopt en u zich nergens zorgen over hoeft te maken.
Wij bieden een abonnement aan van € 3,63 inclusief BTW per maand hierbij zit het volgende inbegrepen:
- Automatische verrekening; wij zorgen ervoor dat de transacties die u wilt verrekenen met bijvoorbeeld uw werkgever volledig automatisch verlopen. U ontvangt eens per maand van ons een credit nota waarmee de kWh-en worden vergoed.
- Toegang tot de Laadnet app.
- Zelf wijzigen van tarieven van de kWh en start tarief
- Indien u een laadstation heeft dat via een simkaart verbinding moet maken met het Laadnet-platform, dan zitten de kosten voor de simkaart en verbinding in de abonnementsprijs.
Als u een laadsessie heeft gestart waarvan de vergoeding moet komen van bijvoorbeeld uw werkgever, vragen wij hiervoor €0,35 per transactie. Deze startkosten kunt u eenvoudig verwerken in uw tarief ( in te stellen in de app), waardoor deze kosten tegen elkaar worden weggestreept.
Alles wat u nodig heeft
Overzicht
In één eenvoudige app inzicht in uw laadstation.
Direct contact
Rechtstreeks in contact met uw installateur.
Betrouwbaar
Een betrouwbaar en stabiel platform met 99,8% uptime.
Gastverbruik
Zorgeloos financieel afgehandeld volgens de hoogste standaarden.
Klant worden bij Laadnet
Er zijn twee manieren om een account aan te maken bij Laadnet en een laadstation toe te voegen:
- U maakt zelfstandig een account aan en activeert daarin het laadstation naar instructie .
- Een medewerker van Laadnet maakt het account voor u aan en activeert daarin het laadstation naar aanmeldformulier .
Veel gestelde vragen
Om een laadstation met Laadnet te kunnen verbinden, moet een laadstation ‘slim’ zijn. Dit houdt in dat het laadstation beschikt over een communicatie-interface (LAN/WLAN/GSM), zodat het via internet een verbinding kan opzetten met het platform van Laadnet. Mocht het laadstation een ‘start to go’ of ‘plug and charge’ model zijn, dan is het vaak niet mogelijk om het laadstation met het Laadnet-platform te verbinden. Raadpleeg bij twijfel uw installateur of neem contact op met Laadnet.
Wanneer uw laadstation met het Laadnet-platform is verbonden, kunt u uitsluitend laden met een laadpas. Alle laadsessies worden dan automatisch in het platform geregistreerd en inzichtelijk gemaakt in de Laadnet-app. Bovendien voorkomt het gebruik van een laadpas onbedoelde/ongewenste laadsessies, aangezien laadsessies uitsluitend met de aan uw laadstation gekoppelde laadpas geautoriseerd worden.
Laadpassen zijn (via uw installateur) bij Laadnet te bestellen. Hieraan zijn geen wederkerende kosten verbonden, uitsluitend eenmalige aanschafkosten. Laadpassen van Laadnet zijn reeds geregistreerd in het Laadnet-platform zodat u ze eenvoudig in de Laadnet-app kunt activeren. Alle geactiveerde laadpassen kunnen op uw laadstation(s) gebruikt worden.
Als uw werkgever een elektrische auto beschikbaar heeft gesteld, dan wilt u de kosten voor de elektriciteit voor het opladen van de auto – die u privé betaalt - uiteraard bij uw werkgever in rekening brengen. Dit kunt u door middel van handmatige declaraties doen, alle laadsessies die op uw laadstation plaatsvinden zijn namelijk inzichtelijk in Laadnet. U kunt ook de laadkosten ook automatisch in rekening brengen. Laadnet biedt de mogelijkheid om laadsessies automatisch aan u te vergoeden tegen een nader in te stellen laadtarief. Gebruik daarvoor de openbare laadpas die uw werkgever met de auto beschikbaar heeft gesteld, en wij verhalen vervolgens de kosten (indirect) op uw werkgever. Wel zo gemakkelijk!
U ontvangt van Laadnet een zogenaamde ‘self-billing’ factuur. Dit is een factuur die wij zelf, namens u, maken en vervolgens 60 dagen na factuurdatum aan u betalen. Omdat u zich als een particulier bij Laadnet geregistreerd heeft, wordt de factuur zonder vermelding van BTW opgemaakt. Daarmee voldoen wij aan de fiscale regelgeving.
Voor iedere laadsessie die wij automatisch aan u vergoeden, brengen wij transactiekosten (roamingkosten) in rekening. Deze kosten vindt u terug op de maandelijkse factuur. Zie de tarievenpagina voor meer informatie.
Beschikt u ook over een elektrische auto die u privé heeft aangeschaft? Gebruik dan nooit de laadpas van uw werkgever om deze auto op te laden op uw eigen laadstation! Dit is omwille van fiscale wetgeving namelijk niet toegestaan. Gebruik in plaats daarvan een laadpas van Laadnet. Laadsessies uitgevoerd met een laadpas van Laadnet worden niet vergoed en voorkomt afrekening jegens uw werkgever.
Wenst een derde persoon (bijvoorbeeld een kennis of familielid) gebruik te maken van uw laadstation? Gebruik dan ook hier uitsluitend een laadpas van Laadnet! Gebruik van de openbare laadpas van deze derde persoon resulteert in een roamingtransactie, met vergoeding en afrekening tot gevolg (hetzelfde als bij gebruik van de laadpas van uw werkgever).
Dit wordt door de fiscus gezien als inkomsten. Aangezien u zich als particulier bij ons heeft geregistreerd, is dit niet toegestaan. Kortom; gebruik uitsluitend een openbare laadpas op uw eigen laadstation als het ‘verrekening’ van laadkosten betreft in de werknemer-werkgever-sfeer. Voor alle overige situaties dient een laadpas van Laadnet te worden gebruikt. Eventueel misbruik is geheel voor uw eigen risico.
Om automatisch te kunnen vergoeden, dient uw laadstation te beschikken over een laadpas- of e-taglezer (RFID-kaart lezer).Hiermee kan uw laadpas worden herkend en vervolgens aan de laadsessies voor uw bedrijfsauto worden gekoppeld. Daarnaast is het vanuit wetgeving verplicht dat de geladen elektriciteit door een MID-gecertificeerde kWh-meter is gemeten. Uw laadstation dient daarom over zo’n kWh-meter te beschikken. Raadpleeg bij twijfel uw installateur of neem contact op met Laadnet.
Uw werkgever heeft met de auto een laadpas aan u beschikbaar gesteld waarmee u kunt laden op openbare laadpunten. Uw werkgever betaalt de kosten voor alle laadsessies die u met die laadpas heeft gedaan. De laadsessies die u op uw eigen laadstation uitvoert voor uw bedrijfsauto, dient u eveneens te autoriseren met de laadpas van uw werkgever. Deze laadsessies registreren wij in ons platform en voegen deze vervolgens toe aan die laadpas. De bijbehorende laadkosten van deze sessies baseren wij op het laadtarief dat u in de Laadnet-app eenmalig dient in te stellen. Laadnet biedt een scala aan laadtarieven die u kunt instellen. Zo is er altijd wel een laadtarief beschikbaar dat bij uw situatie past. Dit laadtarief kunt u eventueel in overleg met uw werkgever bepalen.
De laadsessies die we op uw laadpas hebben geregistreerd, brengen wij in rekening bij de uitgever van de laadpas waarmee onze vergoedingen aan u worden gedekt. De uitgever van de laadpas doet dit op zijn beurt weer met uw werkgever. Of met de leasemaatschappij en zij op hun beurt met uw werkgever. Zo is de spreekwoordelijke cirkel weer rond.
Goed om te weten! De vergoeding wij aan u betalen kan afwijken van het bedrag dat uw werkgever voor de laadkosten betaalt aangezien de tussenliggende partijen in de keten opslagen kunnen berekenen. Dit is afhankelijk van overeenkomsten tussen uw werkgever, het autoleasebedrijf en de uitgever van de laadpas. Hierop hebben wij als Laadnet geen invloed.
Heeft u nog geen laadstation en zoekt u een installateur om het laadstation te installeren? Neem dan contact met ons op. Wij brengen u graag in contact met een installateur.
Support
Heeft u na het lezen van alle informatie een vraag over Laadnet, de financiële afwikkeling, de iOS app, Android app of iets anders?
Bel ons gerust op telefoonnummer 088-5008111 tijdens kantooruren (08:00 - 17:00 uur), of vul het formulier in.