Aankondiging gepland onderhoud
Door een upgrade van een databaseserver zal ons laadpuntbeheer-platform in de nacht van zaterdag 25 januari 2025 op zondag 26 januari 2025 tussen 00.00 uur en 03.00 uur voor een of meerdere korte perioden niet/beperkt beschikbaar zijn .
Gedurende deze tijd kunt u niet inloggen. Daarnaast zal de bereikbaarheid van de laadstations gedurende deze tijd beperkt zijn, waardoor autorisatieaanvragen voor laadprocessen niet in behandeling kunnen worden genomen en er geen nieuwe laadprocessen kunnen worden gestart. Laadprocessen die al vóór de onderhoudsperiode zijn gestart, worden niet beïnvloed.
In onderstaande instructie ziet u welke stappen u doorloopt om een laadstation van Schneider aan te melden.
Volg voor installatie altijd de handleiding van de leverancier. Afhankelijk van de geïnstalleerde firmware kan de instructie afwijken.
Home » Instructies Schneider
A. Vraag de Laadnet configuratiegegevens aan.
Vanuit veiligheidsoverwegingen worden de configuratiegegevens uitsluitend per e-mail verstrekt. Vul onderstaand formulier in om uw deze gegevens per mail te ontvangen.
B. SIM-kaart
C. Download Schneider App
Download en installeer de Schneider App “eSetup for Electrician”
D. Monteer laadstation
Wanneer alle stappen uit de voorbereiding doorlopen zijn en de hardware is geïnstalleerd gaat u verder naar Stap 1.
Zet het laadstation op spanning, wacht tot de LED groen brandt.
Open de Schneider App “eSetup for Electricien”
Bevestig meldingen en pop-ups.
Tip: Een account aanmaken is niet noodzakelijk om een configuratie te doen, het kan handig zijn als u vaker installaties van dit merk uitvoert.
Klik op Start een inbedrijfstellingssessie.
Selecteer EV-opladers.
En kies het juiste model.
Klik op de knop Firmware downloaden.
Indien deze stap niet verschijnt dan is de lader al voorzien van de laastste firmware. Ga dan door naar stap 5.
Controleer of de Led verlichting aan de voorzijde van het laadstation groen brandt.
Bevestig met de knop Ja, het is groen.
Houdt de “Push” knop aan de rechterzijde 5 seconden ingedrukt.
De led aan de zijkant gaat groen knipperen als de pairing modus is ingeschakeld.
Note: Dit Wi-Fi toegangspunt is actief voor 20 minuten en uitsluitend geschikt voor het configureren van het laadstation.
Klik op de knop Scan QR-code.
Scan de QR code van de Groen/Witte wifi-configuratie sticker met de telefoon of voer handmatig de gegevens in.
Bevestig de pop-up “eSetup wil verbinding maken met wifinetwerk ‘SE Charge xxxxxx’ door op Verbind te klikken.
Maak een nieuwe pin-code aan (minimaal 6 maximaal 16 cijfers, geen opvolgende nummerreeks) en bewaar deze goed.
Klik op Update om de laatste nieuwe versie te installeren.
Door de firmware update en herstart is de verbinding tussen uw telefoon en het laadstation weggevallen.
Maak opnieuw verbinding met het laadstation door de QR code te scannen. Voer de door u aangemaakte pincode in.
Bevestig de melding Firmware up-to-date door op Doorgaan te klikken.
Klik op de knop Start commisioning.
Doorloop de instellingen voor de elektrische installatie en pas deze waar nodig aan.
Bevestig met Save.
Doorloop de instellingen voor power management en pas deze waar nodig aan.
Bevestig met Save.
Selecteer de wijze waarop dit laadstation verbinding maakt met internet.
Volg voor deze stap de instructies die u per e-mail van ons ontvangen heeft.
Schrijf de nieuwe pincode in de handleiding.
Stuur het rapport via sms of e-mail naar de laadstation eigenaar door op de knop Overhandigen aan klant te klikken.
Gefeliciteerd de lader is verbonden met Laadnet.
Vul de gevraagde gegevens in op de Welkom bij Laadnet flyer.
Overhandig het formulier aan de laadstation eigenaar.
De eigenaar kan met deze kaart zijn/haar Laadnet account registreren.
Heeft u een storing aan het laadstation die niet te herleiden is aan de elektrotechnische installatie en dient deze zo snel mogelijk te worden opgelost? Bel dan ons storingsnummer 088-5008112, ook bereikbaar buiten kantoortijden.
Bent u inmiddels gebruiker van Laadnet en heeft u een vraag over de financiële afwikkeling, de iOS app, Android app of back-end? Bel ons gerust op telefoonnummer 088-5008111 tijdens kantooruren (08:00 - 17:00 uur).