Aankondiging gepland onderhoud

Door een upgrade van een databaseserver zal ons laadpuntbeheer-platform in de nacht van zaterdag 25 januari 2025 op zondag 26 januari 2025 tussen 00.00 uur en 03.00 uur voor een of meerdere korte perioden niet/beperkt beschikbaar zijn .

Gedurende deze tijd kunt u niet inloggen. Daarnaast zal de bereikbaarheid van de laadstations gedurende deze tijd beperkt zijn, waardoor autorisatieaanvragen voor laadprocessen niet in behandeling kunnen worden genomen en er geen nieuwe laadprocessen kunnen worden gestart. Laadprocessen die al vóór de onderhoudsperiode zijn gestart, worden niet beïnvloed.

Instructie
Schneider

In onderstaande instructie ziet u welke stappen u doorloopt om een laadstation van Schneider aan te melden.

Volg voor installatie altijd de handleiding van de leverancier. Afhankelijk van de geïnstalleerde firmware kan de instructie afwijken.

Benodigdheden:

  • Laadnet configuratie gegevens (zie stap A in voorbereiding hieronder)
  • Laadnet 2FF SIM-kaart. (onze voorkeur, niet verplicht)
  • Een smartphone of laptop met internetverbinding.
  • Schneider App “eSetup for Electrician” (zie stap C in voorbereiding hieronder)
  • Schneider QR code sticker met login gegevens (groen/witte sticker op laadstation)

Voorbereiding:

A. Vraag de Laadnet configuratiegegevens aan.

Vanuit veiligheidsoverwegingen worden de configuratiegegevens uitsluitend per e-mail verstrekt. Vul onderstaand formulier in om uw deze gegevens per mail te ontvangen.

 

B.  SIM-kaart

  • In de doorzichtige insteekhoes aan de buitenzijde van de doos treft u de SIM-kaart.
  • Plaats deze in het SIM-kaart slot aan de binnenzijde van de lader.

 

C. Download Schneider App

Download en installeer de Schneider App “eSetup for Electrician”

Android | Google Play Store

iOS | Apple App Store

 

D. Monteer laadstation

  • Monteer het laadstation volgens de installatiehandleidng van de fabrikant.

 

Wanneer alle stappen uit de voorbereiding doorlopen zijn en de hardware is geïnstalleerd gaat u verder naar Stap 1.

De configuratie:

Stap 1: Zet het laadstation op spanning

Zet het laadstation op spanning, wacht tot de LED groen brandt.

Stap 2: Open de Schneider App

Open de Schneider App “eSetup for Electricien”

Bevestig meldingen en pop-ups.

Tip:  Een account aanmaken is niet noodzakelijk om een configuratie te doen, het kan handig zijn als u vaker installaties van dit merk uitvoert.

Stap 3: Start de in bedrijf stelling
IMG_0681

Klik  op Start een inbedrijfstellingssessie.

Selecteer EV-opladers.

En kies het juiste model.

Stap 4: Firmware downloaden
IMG_0687

Klik op de knop Firmware downloaden.

Indien deze stap niet verschijnt dan is de lader al voorzien van de laastste firmware. Ga dan door naar stap 5.

Stap 5: Laadstation inschakelen

Controleer of de Led verlichting aan de voorzijde van het laadstation groen brandt.

Bevestig met de knop Ja, het is groen.

Stap 6: Activeer het Wi-Fi toegangspunt van het laadstation

Houdt de “Push” knop aan de rechterzijde 5 seconden ingedrukt. 

De led aan de zijkant gaat groen knipperen als de pairing modus is ingeschakeld.

Note: Dit Wi-Fi toegangspunt is actief voor 20 minuten en uitsluitend geschikt voor het configureren van het laadstation.

Stap 7: Maak verbinding met het tijdelijke Wi-Fi netwerk
IMG_0683

Klik op de knop Scan QR-code.

Scan de QR code van de Groen/Witte wifi-configuratie sticker met de telefoon of voer handmatig de gegevens in.

Bevestig de pop-up “eSetup wil verbinding maken met wifinetwerk ‘SE Charge xxxxxx’ door op Verbind te klikken.

Stap 8: PIN-code aanmaken
IMG_0686

Maak een nieuwe pin-code aan (minimaal 6 maximaal 16 cijfers, geen opvolgende nummerreeks) en bewaar deze goed.

Stap 9: Firmware-upgrade
IMG_0687

Klik op Update om de laatste nieuwe versie te installeren.

Stap 10: Maak opnieuw verbinding met het tijdelijke Wi-Fi netwerk
IMG_0683

Door de firmware update en herstart is de verbinding tussen uw telefoon en het laadstation weggevallen.

Maak opnieuw verbinding met het laadstation door de QR code te scannen. Voer de door u aangemaakte pincode in.

Bevestig de melding Firmware up-to-date door op Doorgaan te klikken.

Stap 11: Start commissioning
IMG_0690

Klik op de knop Start commisioning.

Stap 12: Electrische instellingen
IMG_0691

Doorloop de instellingen voor de elektrische installatie en pas deze waar nodig aan. 

Bevestig met Save.

Stap 13: Power management
IMG_0692

Doorloop de instellingen voor power management en pas deze waar nodig aan.

Bevestig met Save.

Stap 14: Netwerk instellingen
IMG_0696

Selecteer de wijze waarop dit laadstation verbinding maakt met internet.

Volg voor deze stap de instructies die u per e-mail van ons ontvangen heeft.

Stap 15: Gegevens aan eigenaar overdragen
IMG_0703

Schrijf de nieuwe pincode in de handleiding.

Stuur het rapport via sms of e-mail naar de laadstation eigenaar door op de knop Overhandigen aan klant te klikken.

Stap 16: Oplevering

Gefeliciteerd de lader is verbonden met Laadnet.

Vul de gevraagde gegevens in op de Welkom bij Laadnet flyer.
Overhandig het formulier aan de laadstation eigenaar.

De eigenaar kan met deze kaart zijn/haar Laadnet account registreren.

Contact opnemen

* Verplicht

Aanmeldformulier

BTW-Nummer: Vul in alleen bij zakelijk gebruik. Dit is de opbouw van het btw-nummer
Betreft facturatie:

Bij Laadnet handteren wij een automatische incasso voor de facturatie, indien dit niet gewenst is kunt u dat aangeven.

Informatie laadtarief gastgebruik:

gastgebruik per kwh vanaf €0,10 tot €1,00

Stelt u uw laadstation open voor gasten, dan gaan wij voor u aan de slag om de laadtransactie te verhalen bij de verschillende laadpas-uitgevers. Wij zorgen dat voor al uw stations en voor alle transacties het verschuldigde bedrag eenmaal per maand wordt teruggestort op uw rekening. Voor elke laadtransactie waar wij voor u aan de slag gaan rekenen wij € 0,35. Dit bedrag kunt u eenvoudig via de instelbare tarieven in de app doorberekenen aan de gast-lader.

Wanneer het laadstation open staat voor gastgebruik, heeft u bij Laadnet de keuze uit een aantal laadtarieven.

Naar overzicht tarieven exclusief starttarief

Naar overzicht inclusief starttarief

Informatie servicepartner:

deze informatie hebben wij nodig mocht het laadstation een storing hebben dan is bekend welke installateur het laadstation heeft geïnstalleerd.