Geachte klant, Momenteel is er sprake van een storing op het Vodafone netwerk. Dit heeft impact op onze diensten. U kunt ondervinden dat laadsessies niet starten.

Uiteraard wordt er alles aan gedaan om de storing z.s.m. te verhelpen. We begrijpen dat dit ongemak veroorzaakt en bieden onze oprechte excuses aan voor het eventuele ongemak dat u hierdoor ondervindt.  

Veel gestelde vragen

Op deze pagina heeft u de antwoorden op de veel gestelde vragen

Vragen over Storing bij laadsessie

Mijn laadpas wordt geweigerd
Mijn laadpas wordt geweigerd

U bent EV-rijder:

Is de laadpas compatibel met Laadnet?

Controleer of uw laadpasuitgever voorkomt in de Laadnet compatibiliteitslijst.

Ja: neem contact op met uw laadpas uitgever voor meer informatie.

Nee: Maak gebruik een andere laadpas of start een Ad Hoc betaling indien het laadstation voorzien is van een QR-code sticker. 

 

 

U bent laadstation eigenaar:

Controleer of het laadstation de juiste status heeft.

Open uw Laadnet app en kijk onder de locatie of het laadstation als "Beschikbaar" wordt weergegeven. Indien "Offline" dan kan de autorisatie mogelijk niet uitgevoerd worden. Herstart in deze situatie uw laadstation door de groep van uw laadstation spanningsloos te maken. Herstart na ca. 1 minuut.

Is uw laadstation net geïnstalleerd of toegevoegd aan een Laadnet account?

Het openstellen van laadlocaties/-punten voor gastgebruik moet in de systemen van diverse laadpasuitgevers worden verwerkt alvorens gastgebruik daadwerkelijk mogelijk is. Houd alstublieft rekening met een verwerkingstijd van maximaal 5 werkdagen.

Is de laadpas compatibel met Laadnet?

Controleer of de laadpas voorkomt in de compatibiliteitslijst.

Ja: neem contact op met uw laadpas uitgever voor meer informatie.

Nee: Maak gebruik een andere laadpas of start een Ad Hoc betaling indien het laadstation voorzien is van een QR-code sticker. 

Mijn laadkabel blijft vastzitten
Mijn laadkabel blijft vastzitten

U bent EV-rijder:

Probeer de laadsessie nogmaals te stoppen door de laadpas nogmaals aan te bieden.

Vergrendel/ontgrendel de auto een keer.

Probeer de laadsessie te stoppen via de app van uw laadpaduitgever.

Bel de Laadnet storingsdienst 088-5008112

 

U bent laadstation eigenaar:

Naast bovengenoemde stappen kunt u tevens nog proberen om het laadstation via uw groepenkast even spanningsloos te maken en na ca. 1 minuut weer terug op spanning te zetten.

De laadsessie start niet
De laadsessie start niet

U heeft de laadkabel correct aangesloten en met uw laadpas geactiveerd en toch start de laadsessie niet.

Dit kan het gevolg zijn van Load Balancing dat is ingesteld op de locatie. Load Balancing betekent dat de beschikbare laadcapaciteit slim wordt verdeeld over meerdere laadpunten. Dit is belangrijk omdat er vaak meerdere elektrische voertuigen tegelijk willen opladen, en als alle voertuigen tegelijkertijd de maximale stroom vragen, kan dat leiden tot overbelasting van het elektriciteitsnet of de laadstations zelf. 

Gevolg hiervan kan een uitgestelde laadsessie zijn. U kunt uw laadsessie gewoon actief laten, deze zal automatisch gestart/hervat worden wanneer er vermogen beschikbaar is.

Mijn laadstation is offline
Mijn laadstation is offline

Heeft u zojuist uw Laadnet account aangemaakt of heeft de installateur net uw laadstation opgeleverd ?

Hou dan rekening met een synchronisatietijd van ca. 15 minuten alvorens de Laadnet app uw station als online zal weergeven.

Is uw laadstation al langer opgeleverd of zelfs eerder al online geweest?

Volg dan alstublieft onderstaand stappenplan:

  • Haal in uw groepenkast de groep waarop uw laadstation is aangesloten van de spanning.
  • Wacht minimaal 1 minuut, zet dan de spanning terug op de groep.
  • Uw laadstation zal opnieuw opstarten. Geef dit 15 minuten de tijd.
  • Controleer in uw Laadnet App (ververs) of het laadstation terug online is.

 

Blijft uw laadstation offline neem dan contact op met uw installateur.

Vragen over de Laadnet App

Waar kan ik de Laadnet app downloaden?
Waar kan ik de Laadnet app downloaden?

Klik op de knop hieronder om de Laadnet-app te downloaden voor de computer. De app is tevens beschikbaar in de Google play store en App Store.

Web App

Download voor Android

Download voor iOS

Wat is het verschil tussen een privé (particulier) en commercieel (zakelijk) account?
Wat is het verschil tussen een Particulier en Zakelijk account?

Tijdens het registratieproces (in onze app) vragen wij u om aan te geven op welke wijze u het/de laadstation(s) gaat gebruiken; privé (particulier) of commercieel (zakelijk). Wij dienen namelijk te weten aan wie wij onze laadbeheer-diensten gaan aanbieden, en aan wie wij deze dienen af te rekenen (inclusief eventueel vergoeden/verrekenen van laadsessies als exploitatie van toepassing is).

Privé (particulier) kiest u in de volgende situaties:

  • Het laadstation is bij u thuis geplaatst en u gebruikt het laadstation voor het opladen van een EV die uw eigendom is (*).
  • Het laadstation is bij u thuis geplaatst en u gebruikt het laadstation voor het opladen van een EV die uw werkgever aan u beschikbaar heeft gesteld. Bovendien wilt u de stoomkosten voor de laadsessies (automatisch) met uw werkgever (of eigen bedrijf) kunnen afrekenen (*).

(*) Het is niet van belang wie de economische of juridische eigenaar van het laadstation is. Het laadstation kan dus bijvoorbeeld door uw werkgever beschikbaar zijn gesteld of via een leaseconstructie aan u zijn geleverd.

Commercieel (zakelijk) kiest u in de volgende situaties:

  • Een of meerdere laadstations zijn bij het bedrijf waarvoor u werkzaam bent geplaatst en het bedrijf wenst onze laadbeheer-diensten rechtstreeks af te nemen (**).
  • Een of meerdere laadstations zijn bij een ander bedrijf dan waarvoor u werkzaam bent geplaatst, en het bedrijf waarvoor u werkzaam bent wenst onze laadbeheer-diensten af te nemen. Het bedrijf waarvoor u werkt exploiteert de laadstations dus voor een ander bedrijf (**).

(**) Het bedrijf dat de laadbeheer-diensten wenst af te nemen, staat in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel ingeschreven en hoeft niet persé BTW-plichtig te zijn (zoals bijv. kan gelden voor VVE’s).

Hoe kan ik een locatie aanmaken?
Hoe kan ik een locatie aanmaken?

Klik op de link voor een uitleg over hoe een locatie kunt aanmaken in het Laadnet portaal.

Instructie locatie toevoegen

Hoe kan ik een laadstation toevoegen?
Hoe kan ik een laadstation toevoegen?

Een stap voor stap instructie over hoe u een laadstation kunt toevoegen in het Laadnet portaal treft u hier:

Instructie laadstation toevoegen

Hoe kan ik het laadtarief instellen/aanpassen?
Hoe kan ik het laadtarief instellen/aanpassen?

Een instructie hoe u het tarief voor vergoeding aan kunt passen treft u hier.

Kan ik EV-rijders met een creditcard laten betalen voor laadsessies op mijn laadstation?
Kan ik EV-rijders met een creditcard laten betalen voor laadsessies op mijn laadstation?

Ja, dit is mogelijk. U dient daarvoor voor ieder laadpunt een QR-sticker op het laadstation aan te brengen en in de Laadnet-app te activeren. QR-code stickers kunt u via onze webshop bestellen.

Waarvoor kan ik de QR-sticker gebruiken?
Waarvoor kan ik de QR-sticker gebruiken?

Gaat u het laadstation openstellen voor gastgebruik? Dan heeft u de QR-sticker nodig op het laadstation.

Door het scannen van de QR-code of NFC-chip kan de EV-rijder in contact komen met onze storingsdienst. Tevens ontstaat de mogelijkheid voor ad hoc betalen. Ad hoc betalen betekent dat er een laadsessie gestart kan worden met een creditcard. (Handig wanneer een pas niet werkt of iemand deze vergeten is)

Bestellen van QR-code stickers kan via onze Webshop

De instructie hoe u de sticker koppelt aan uw laadpunt treft u hier.

Hoe kan ik een QR-sticker toevoegen?
Hoe kan ik een QR-sticker toevoegen?

De instructie hoe u de QR-sticker koppelt aan uw laadpunt treft u hier.

Wat kan ik met de Laadnet laadpas?
Wat kan ik met de Laadnet laadpas?

Start en stop laadsessies met deze pas op uw eigen laadstation. Registratie van verbruik is op pasniveau mogelijk i.c.m. uw Laadnet abonnement.

Deze passen zijn niet geschikt voor openbaar gebruik en/of automatische verrekening. Dat wil zeggen, ze zijn uitsluitend te gebruiken op alle laadstations die onder uw contract met Laadnet vallen.

U besteld de Laadnet laadpas via onze webshop.

Ik heb een Laadnet laadpas hoe kan ik deze toevoegen?
Ik heb een Laadnet laadpas hoe kan ik deze toevoegen?

Volg hier de instructies om een laadpas van Laadnet toe te voegen.

Met welke laadpas uitgevers heeft Laadnet een contract?
Met welke laadpas uitgevers heeft Laadnet een contract?

Kijk hier voor het overzicht van de Laadpas uitgevers waar Laadnet een contract mee heeft.

Privéauto laden op uw particuliere laadstation
Welke laadpas gebruik ik

Beschikt u ook over een elektrische auto die u privé heeft aangeschaft? Gebruik dan nooit de laadpas van uw werkgever om deze auto op te laden op uw eigen laadstation! Dit is omwille van fiscale wetgeving namelijk niet toegestaan. Gebruik in plaats daarvan een laadpas van Laadnet. Laadsessies uitgevoerd met een laadpas van Laadnet worden niet vergoed en voorkomt afrekening jegens uw werkgever.

Wenst een derde persoon (bijvoorbeeld een kennis of familielid) gebruik te maken van uw laadstation? Gebruik dan ook hier uitsluitend een laadpas van Laadnet! Gebruik van de openbare laadpas van deze derde persoon resulteert in een roamingtransactie, met vergoeding en afrekening tot gevolg (hetzelfde als bij gebruik van de laadpas van uw werkgever). 

Dit wordt door de fiscus gezien als inkomsten. Aangezien u zich als particulier bij ons heeft geregistreerd, is dit niet toegestaan. Kortom; gebruik uitsluitend een openbare laadpas op uw eigen laadstation als het ‘verrekening’ van laadkosten betreft in de werknemer-werkgever-sfeer. Voor alle overige situaties dient een laadpas van Laadnet te worden gebruikt. Eventueel misbruik is geheel voor uw eigen risico.

 

Een Laadnet laadpas besteld u éénvoudig via onze webshop.

De instructie hoe u een Laadnet pas aan uw account koppelt leest u hier.

Waar kan ik een overzicht van laadsessies vinden?
Waar kan ik een overzicht van laadsessies vinden?

Maandelijks in de e-mail bij uw creditfactuur treft  u een .csv bestand met een specificatie van laadsessies.

Ook vanuit de Laadnet App kunt u de laadsessies inzien. Klik op "Laadsessies" in uw Laadnet account voor dit overzicht. Downloaden/exporteren*  van dit overzicht is tevens mogelijk. Klik hier voor een instructie

* Deze functie treft u uitsluitend in de Laadnet Web-app. (niet in de mobiele apps)

Mijn laadstation is offline
Mijn laadstation is offline

Heeft u zojuist uw Laadnet account aangemaakt of heeft de installateur net uw laadstation opgeleverd ?

Hou dan rekening met een synchronisatietijd van ca. 15 minuten alvorens de Laadnet app uw station als online zal weergeven.

Is uw laadstation al langer opgeleverd of zelfs eerder al online geweest?

Volg dan alstublieft onderstaand stappenplan:

  • Haal in uw groepenkast de groep waarop uw laadstation is aangesloten van de spanning.
  • Wacht minimaal 1 minuut, zet dan de spanning terug op de groep.
  • Uw laadstation zal opnieuw opstarten. Geef dit 15 minuten de tijd.
  • Controleer in uw Laadnet App (ververs) of het laadstation terug online is.

Blijft uw laadstation offline neem dan contact op met uw installateur.

Vragen over laadnet abonnement

Wat kost een Abonnement bij Laadnet?
Wat kost een Abonnement bij Laadnet?

Abonnementskosten:

Particulier € 3,00 per laadpunt / maand.

Zakelijk € 4,50 per laadpunt / maand.

Eénmalige aansluitkosten:

€ 9,95 per laadpunt.

Transactiekosten:

Voor elke laadtransactie waar wij voor u aan de slag gaan rekenen wij € 0,35. Dit bedrag kunt u eenvoudig via de instelbare tarieven in de app doorberekenen aan de gast-lader. Ditzelfde is ook van toepassing voor de  thuislaadsessies die u wilt doorberekenen aan uw werkgever.

Wat is het verschil tussen een privé (particulier) en commercieel (zakelijk) account?
Wat is het verschil tussen een privé (particulier) en commercieel (zakelijk) account?

Tijdens het registratieproces (in onze app) vragen wij u om aan te geven op welke wijze u het/de laadstation(s) gaat gebruiken; privé (particulier) of commercieel (zakelijk). Wij dienen namelijk te weten aan wie wij onze laadbeheer-diensten gaan aanbieden, en aan wie wij deze dienen af te rekenen (inclusief eventueel vergoeden/verrekenen van laadsessies als exploitatie van toepassing is).

Privé (particulier) kiest u in de volgende situaties:

  • Het laadstation is bij u thuis geplaatst en u gebruikt het laadstation voor het opladen van een EV die uw eigendom is (*).
  • Het laadstation is bij u thuis geplaatst en u gebruikt het laadstation voor het opladen van een EV die uw werkgever aan u beschikbaar heeft gesteld. Bovendien wilt u de stoomkosten voor de laadsessies (automatisch) met uw werkgever (of eigen bedrijf) kunnen afrekenen (*).

(*) Het is niet van belang wie de economische of juridische eigenaar van het laadstation is. Het laadstation kan dus bijvoorbeeld door uw werkgever beschikbaar zijn gesteld of via een leaseconstructie aan u zijn geleverd.

Commercieel (zakelijk) kiest u in de volgende situaties:

  • Een of meerdere laadstations zijn bij het bedrijf waarvoor u werkzaam bent geplaatst en het bedrijf wenst onze laadbeheer-diensten rechtstreeks af te nemen (**).
  • Een of meerdere laadstations zijn bij een ander bedrijf dan waarvoor u werkzaam bent geplaatst, en het bedrijf waarvoor u werkzaam bent wenst onze laadbeheer-diensten af te nemen. Het bedrijf waarvoor u werkt exploiteert de laadstations dus voor een ander bedrijf (**).

(**) Het bedrijf dat de laadbeheer-diensten wenst af te nemen, staat in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel ingeschreven en hoeft niet persé BTW-plichtig te zijn (zoals bijv. kan gelden voor VVE’s).

Hoe kan ik klant worden?
Hoe kan ik klant worden?

Klant worden bij Laadnet in 3 eenvoudige stappen: 

Controleer of uw laadstation geschikt is voor de koppeling met Laadnet.

Controleer of uw laadstation is opgenomen in onze lijst met compatibel laadstations.

Uw laadstation dient naar Laadnet geconfigureerd te worden.

Doorgaans zijn dit werkzaamheden die door een installateur verzorgd worden. (Hier kunnen kosten aan verbonden zijn)

Registreer u als klant bij Laadnet.

Er zijn twee manieren om een account aan te maken bij Laadnet en een laadstation toe te voegen:

  1. U maakt zelfstandig een account aan en activeert daarin het laadstation naar instructie .
  2. Een medewerker van Laadnet maakt het account voor u aan en activeert daarin het laadstation naar aanmeldformulier . 
Is mijn Laadstation geschikt voor Laadnet?
Is mijn Laadstation geschikt voor Laadnet?

Alleen laadstations die een verbinding hebben met een beheersysteem kunnen worden aangesloten. Dit worden slimme laadstations genoemd.

Een laadstation moet minimaal beschikken over:

  • RFID-lezer (om laadpasen of tags uit te kunnen lezen)
  • MID-gecertificeerde kWh-meter (om verrekening te mogen doen)
  • Netwerk verbinding (LTE/(W)LAN)

Een lijst met compatible laadstations zal nog worden toegevoegd. Wilt u zekerheid of uw laadstation op Laadnet kan stuur dan even een e-mail met merk en model naar info@laadnet.nl 

Hoe kan ik mijn laadstation koppelen naar het Laadnet-netwerk?
Hoe kan ik mijn laadstation koppelen naar het Laadnet-netwerk?

De koppeling tussen uw laadstation en het Laadnet platform wordt ook wel configuratie genoemd.

Wij adviseren u deze  werkzaamheden uit te laten voeren door een erkende Installateur.

Klik hier om naar de instructies voor het koppelen van uw laadstation aan het Laadnet-netwerk.

Hoe werkt automatisch vergoeden?
Hoe werkt automatisch vergoeden?

Tussen werknemer en werkgever:

Uw werkgever heeft met de auto een laadpas aan u beschikbaar gesteld waarmee u kunt laden op openbare laadpunten. Uw werkgever betaalt de kosten voor alle laadsessies die u met die laadpas heeft gedaan. De laadsessies die u op uw eigen laadstation uitvoert voor uw bedrijfsauto, dient u eveneens te autoriseren met de laadpas van uw werkgever. Deze laadsessies registreren wij in ons platform en voegen deze vervolgens toe aan die laadpas. De bijbehorende laadkosten van deze sessies baseren wij op het laadtarief dat u in de Laadnet-app eenmalig dient in te stellen. Laadnet biedt een scala aan laadtarieven die u kunt instellen. Zo is er altijd wel een laadtarief beschikbaar dat bij uw situatie past. Dit laadtarief kunt u eventueel in overleg met uw werkgever bepalen.

De laadsessies die we op uw laadpas hebben geregistreerd, brengen wij in rekening bij de uitgever van de laadpas waarmee onze vergoedingen aan u worden gedekt. De uitgever van de laadpas doet dit op zijn beurt weer met uw werkgever. Of met de leasemaatschappij en zij op hun beurt met uw werkgever. Zo is de spreekwoordelijke cirkel weer rond.

Bij een laadstation dat als openbaar staat ingesteld:

EV-rijders kunnen hun openbare laadpas aanbieden op uw laadstation. Laadnet heeft een afrekencontract met nagenoeg alle grote laadpasuitgevers. De kosten van een laadsessie brengen wij tegen het door u ingestelde laadtarief in rekening bij de betreffende laadpasuitgever. De laadpasuitgever zal op zijn beurt de kosten doorbelasten aan de leasemaatschappij danwel pashouder. Eens per maand keert Laadnet u alle vergoedingen van laadsessies die hebben plaatsgevonden op uw laadstation uit. 

Goed om te weten! De vergoeding wij aan u betalen kan afwijken van het bedrag dat uw werkgever voor de laadkosten betaalt aangezien de tussenliggende partijen in de keten opslagen kunnen berekenen. Dit is afhankelijk van overeenkomsten tussen uw werkgever, het autoleasebedrijf en de uitgever van de laadpas. Hierop hebben wij als Laadnet geen invloed.

Met welke laadpas uitgevers heeft Laadnet een contract?
Met welke laadpas uitgevers heeft Laadnet een contract?

Kijk hier voor het overzicht van de Laadpas uitgevers waar Laadnet een contract mee heeft.

Kan ik EV-rijders met een creditcard laten betalen voor laadsessies op mijn laadstation?
Kan ik EV-rijders met een creditcard laten betalen voor laadsessies op mijn laadstation?

Ja, dit is mogelijk. U dient daarvoor voor ieder laadpunt een QR-sticker op het laadstation aan te brengen en in de Laadnet-app te activeren. QR-code stickers kunt u via onze webshop bestellen.

Opzeggen
Opzeggen

Voorwaarden:

Als u een abonnement heeft afgesloten, gaat u een 1-jarig contract aan. Na 1 jaar wordt het abonnement stilzwijgend verlengd. U kunt het contract na 1 jaar maandelijks opzeggen.

Opzegging indienen:

Om uw verzoek zo goed en soepel als mogelijk af te handelen verzoeken wij u gebruik te maken van het opzegformulier.

* Uw klantnummer kunt u vinden in de Laadnet App (zie "Mijn Account") of op een factuur van Laadnet.

Verhuizing doorgeven
Verhuizing doorgeven

Wanneer u in bezit bent van een laadstation en u gaat verhuizen dan kunnen er een aantal opties zijn. Onderstaand benoemen we de opties en zullen daarbij benodigde stappen beschrijven.

U verhuisd, het laadstation blijft achter

Benader de nieuwe eigenaar en stem af of hij/zij een Laadnet abonnement wil.

Zo ja, dan kan dient de nieuwe eigenaar zich als klant bij Laadnet te registreren. Hiervoor kan het aanmeldformulier gebruikt te worden.

Vermeld in het opmerkingenveld:

  • Dat het om een overdracht gaat.
  • Geef aan om welke locatie/adres het gaat.
  • De ingangsdatum.

Zo nee, dan dient de huidige contracthouder het abonnement op te zeggen. Deze opzegging dient schriftelijk per e-mail aan info@laadnet.nl ingediend te worden. Houdt hierbij rekening met het opzegtermijn.

U verhuisd en het laadstation gaat mee

Stuur een e-mail naar info@laadnet.nl om uw verhuizing te melden.

Vermeld hierin:

  • Het oude adres
  • Het nieuwe adres
  • De verhuisdatum

Laadnet zal de verhuizing administratief voor u afhandelen, inclusief de aanpassingen in uw Laadnet App.

Vragen over facturatie

Waar kan ik een overzicht van laadsessies vinden?
Waar kan ik een overzicht van laadsessies vinden?

Maandelijks in de e-mail bij uw creditfactuur treft  u een .csv bestand met een specificatie van laadsessies.

Ook vanuit de Laadnet App kunt u de laadsessies inzien. Klik op "Laadsessies" in uw Laadnet account voor dit overzicht. Downloaden/exporteren*  van dit overzicht is tevens mogelijk. Klik hier voor een instructie

* Deze functie treft u in de Laadnet Web-app. (niet in de mobiele apps)

Waar kan ik mijn facturen vinden?
Waar kan ik mijn facturen vinden?

Facturen worden standaard per e-mail verzonden naar het door u opgegeven e-mail adres.

Creditfacturen zijn ook in de Laadnet App te vinden.

Klik in de App op "Mijn Account", ga naar "Instellingen" en klik op "Creditfacturen tonen"

Wanneer kan ik mijn creditfactuur ontvangen van de laadsessies?
Wanneer kan ik mijn creditfactuur ontvangen van de laadsessies?

U ontvangt als laadstation eigenaar/beheerder de creditfactuur rond de 21ste van iedere maand.

Het overzicht van de laadsessies is van de maand er voor. Als voorbeeld, de laadsessies van januari ontvangt u de credit factuur in februari etc.  

Wanneer is de betaling van de creditfactuur?
Wanneer is de betaling van de creditfactuur?

De uitbetaling van de creditfactuur is 60 dagen na ontvangst van de creditfactuur.

Waarom is de vergoeding afwijkend?
Waarom is de vergoeding afwijkend?

De vergoeding wij aan u betalen kan afwijken van het bedrag dat uw werkgever of EV-rijder voor de laadkosten betaalt. Tussenliggende partijen in de keten kunnen opslagen berekenen of werken met vaste (maximale) vergoedingen. Dit is afhankelijk van overeenkomsten tussen uw werkgever, het autoleasebedrijf en de uitgever van de laadpas. Hierop hebben wij als Laadnet geen invloed.

In dit artikel leest u meer over de keten en het verrekenen van laadsessies

Waarom betaalt de EV-rijder een ander bedrag?
Waarom betaalt de EV-rijder een ander bedrag?

De vergoeding wij aan u betalen kan afwijken van het bedrag dat uw werkgever of EV-rijder voor de laadkosten betaalt. Tussenliggende partijen in de keten kunnen opslagen berekenen of werken met vaste (maximale) vergoedingen. Dit is afhankelijk van overeenkomsten tussen uw werkgever, het autoleasebedrijf en de uitgever van de laadpas. Hierop hebben wij als Laadnet geen invloed.

In dit artikel leest u meer over de keten en het verrekenen van laadsessies

Hoe kan kan ik mijn factuuradres aanpasen?
Hoe kan kan ik mijn factuuradres aanpasen?

Laadnet verstuurt facturen per e-mail naar het bij de accountregistratie opgegeven e-mail adres.

Wilt u het factuuradres wijzigen? Stuur dan een  e-mail met uw klantnummer* en het nieuwe factuuradres naar factuur@laadnet.nl

 * Het klantnummer kunt u vinden in de Laadnet App, onder "Mijn Account" of op een Laadnet factuur.

Contact opnemen

* Verplicht

Aanmeldformulier

BTW-Nummer: Vul in alleen bij zakelijk gebruik. Dit is de opbouw van het btw-nummer
Betreft facturatie:

Bij Laadnet handteren wij een automatische incasso voor de facturatie, indien dit niet gewenst is kunt u dat aangeven.

Informatie laadtarief gastgebruik:

gastgebruik per kwh vanaf €0,10 tot €1,00

Stelt u uw laadstation open voor gasten, dan gaan wij voor u aan de slag om de laadtransactie te verhalen bij de verschillende laadpas-uitgevers. Wij zorgen dat voor al uw stations en voor alle transacties het verschuldigde bedrag eenmaal per maand wordt teruggestort op uw rekening. Voor elke laadtransactie waar wij voor u aan de slag gaan rekenen wij € 0,35. Dit bedrag kunt u eenvoudig via de instelbare tarieven in de app doorberekenen aan de gast-lader.

Wanneer het laadstation open staat voor gastgebruik, heeft u bij Laadnet de keuze uit een aantal laadtarieven.

Naar overzicht tarieven exclusief starttarief

Naar overzicht inclusief starttarief

Informatie servicepartner:

deze informatie hebben wij nodig mocht het laadstation een storing hebben dan is bekend welke installateur het laadstation heeft geïnstalleerd.