Geachte klant, Momenteel is er sprake van een storing op het Vodafone netwerk. Dit heeft impact op onze diensten. U kunt ondervinden dat laadsessies niet starten.
Uiteraard wordt er alles aan gedaan om de storing z.s.m. te verhelpen. We begrijpen dat dit ongemak veroorzaakt en bieden onze oprechte excuses aan voor het eventuele ongemak dat u hierdoor ondervindt.
In onderstaande instructies ziet u welke stappen u doorloopt om het registratieproces te voltooien.
Home » Klant worden en laadstations activeren
Het aanmeldproces om klant te worden bij Laadnet bestaat uit 3 stappen:
Op deze pagina helpen we je door deze stappen.
Ben je in het bezit van een laadstation van 1 van de hiernaast vermelde merken en wil je deze aanmelden bij Laadnet?
Ben je in het bezit van een laadstation van 1 van de hiernaast vermelde merken en wil je deze aanmelden bij Laadnet?
Er zijn 2 manieren om een account aan te maken:
Zelf doen
Wilt u zelf de registratie doen voor Laadnet? Dan adviseren wij voor het downloaden van de app eerst de instructie voor het registreren even door te nemen. Download dan de app en volg de stappen voor het registreren.
Laten doen
Laat u volledig ontzorgen en laat een medewerker van Laadnet uw account voor u aanmaken. Binnen 2 werkdagen is het account klaar voorgebruik. Klik hier voor het aanmeld formulier
U kunt de Laadnet app downloaden voor iOS, Android of rechtstreeks werken via de web app.
Abonnementskosten:
Particulier € 3,00 per laadpunt / maand.
Zakelijk € 4,50 per laadpunt / maand.
Eénmalige aansluitkosten:
€ 9,95 per laadpunt.
Transactiekosten:
Voor elke laadtransactie waar wij voor u aan de slag gaan rekenen wij € 0,35. Dit bedrag kunt u eenvoudig via de instelbare tarieven in de app doorberekenen aan de gast-lader. Ditzelfde is ook van toepassing voor de thuislaadsessies die u wilt doorberekenen aan uw werkgever.
Tijdens het registratieproces (in onze app) vragen wij u om aan te geven op welke wijze u het/de laadstation(s) gaat gebruiken; privé (particulier) of commercieel (zakelijk). Wij dienen namelijk te weten aan wie wij onze laadbeheer-diensten gaan aanbieden, en aan wie wij deze dienen af te rekenen (inclusief eventueel vergoeden/verrekenen van laadsessies als exploitatie van toepassing is).
Privé (particulier) kiest u in de volgende situaties:
(*) Het is niet van belang wie de economische of juridische eigenaar van het laadstation is. Het laadstation kan dus bijvoorbeeld door uw werkgever beschikbaar zijn gesteld of via een leaseconstructie aan u zijn geleverd.
Commercieel (zakelijk) kiest u in de volgende situaties:
(**) Het bedrijf dat de laadbeheer-diensten wenst af te nemen, staat in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel ingeschreven en hoeft niet persé BTW-plichtig te zijn (zoals bijv. kan gelden voor VVE’s).
Klant worden bij Laadnet in 3 eenvoudige stappen:
Controleer of uw laadstation geschikt is voor de koppeling met Laadnet.
Controleer of uw laadstation is opgenomen in onze lijst met compatibel laadstations.
Uw laadstation dient naar Laadnet geconfigureerd te worden.
Doorgaans zijn dit werkzaamheden die door een installateur verzorgd worden. (Hier kunnen kosten aan verbonden zijn)
Registreer u als klant bij Laadnet.
Er zijn twee manieren om een account aan te maken bij Laadnet en een laadstation toe te voegen:
Alleen laadstations die een verbinding hebben met een beheersysteem kunnen worden aangesloten. Dit worden slimme laadstations genoemd.
Een laadstation moet minimaal beschikken over:
Een lijst met compatible laadstations zal nog worden toegevoegd. Wilt u zekerheid of uw laadstation op Laadnet kan stuur dan even een e-mail met merk en model naar info@laadnet.nl
De koppeling tussen uw laadstation en het Laadnet platform wordt ook wel configuratie genoemd.
Wij adviseren u deze werkzaamheden uit te laten voeren door een erkende Installateur.
Klik hier om naar de instructies voor het koppelen van uw laadstation aan het Laadnet-netwerk.
Tussen werknemer en werkgever:
Uw werkgever heeft met de auto een laadpas aan u beschikbaar gesteld waarmee u kunt laden op openbare laadpunten. Uw werkgever betaalt de kosten voor alle laadsessies die u met die laadpas heeft gedaan. De laadsessies die u op uw eigen laadstation uitvoert voor uw bedrijfsauto, dient u eveneens te autoriseren met de laadpas van uw werkgever. Deze laadsessies registreren wij in ons platform en voegen deze vervolgens toe aan die laadpas. De bijbehorende laadkosten van deze sessies baseren wij op het laadtarief dat u in de Laadnet-app eenmalig dient in te stellen. Laadnet biedt een scala aan laadtarieven die u kunt instellen. Zo is er altijd wel een laadtarief beschikbaar dat bij uw situatie past. Dit laadtarief kunt u eventueel in overleg met uw werkgever bepalen.
De laadsessies die we op uw laadpas hebben geregistreerd, brengen wij in rekening bij de uitgever van de laadpas waarmee onze vergoedingen aan u worden gedekt. De uitgever van de laadpas doet dit op zijn beurt weer met uw werkgever. Of met de leasemaatschappij en zij op hun beurt met uw werkgever. Zo is de spreekwoordelijke cirkel weer rond.
Bij een laadstation dat als openbaar staat ingesteld:
EV-rijders kunnen hun openbare laadpas aanbieden op uw laadstation. Laadnet heeft een afrekencontract met nagenoeg alle grote laadpasuitgevers. De kosten van een laadsessie brengen wij tegen het door u ingestelde laadtarief in rekening bij de betreffende laadpasuitgever. De laadpasuitgever zal op zijn beurt de kosten doorbelasten aan de leasemaatschappij danwel pashouder. Eens per maand keert Laadnet u alle vergoedingen van laadsessies die hebben plaatsgevonden op uw laadstation uit.
Goed om te weten! De vergoeding wij aan u betalen kan afwijken van het bedrag dat uw werkgever voor de laadkosten betaalt aangezien de tussenliggende partijen in de keten opslagen kunnen berekenen. Dit is afhankelijk van overeenkomsten tussen uw werkgever, het autoleasebedrijf en de uitgever van de laadpas. Hierop hebben wij als Laadnet geen invloed.
Kijk hier voor het overzicht van de Laadpas uitgevers waar Laadnet een contract mee heeft.
Ja, dit is mogelijk. U dient daarvoor voor ieder laadpunt een QR-sticker op het laadstation aan te brengen en in de Laadnet-app te activeren. QR-code stickers kunt u via onze webshop bestellen.
Voorwaarden:
Als u een abonnement heeft afgesloten, gaat u een 1-jarig contract aan. Na 1 jaar wordt het abonnement stilzwijgend verlengd. U kunt het contract na 1 jaar maandelijks opzeggen.
Opzegging indienen:
Om uw verzoek zo goed en soepel als mogelijk af te handelen verzoeken wij u gebruik te maken van het opzegformulier.
* Uw klantnummer kunt u vinden in de Laadnet App (zie "Mijn Account") of op een factuur van Laadnet.
Wanneer u in bezit bent van een laadstation en u gaat verhuizen dan kunnen er een aantal opties zijn. Onderstaand benoemen we de opties en zullen daarbij benodigde stappen beschrijven.
U verhuisd, het laadstation blijft achter
Benader de nieuwe eigenaar en stem af of hij/zij een Laadnet abonnement wil.
Zo ja, dan kan dient de nieuwe eigenaar zich als klant bij Laadnet te registreren. Hiervoor kan het aanmeldformulier gebruikt te worden.
Vermeld in het opmerkingenveld:
Zo nee, dan dient de huidige contracthouder het abonnement op te zeggen. Deze opzegging dient schriftelijk per e-mail aan info@laadnet.nl ingediend te worden. Houdt hierbij rekening met het opzegtermijn.
U verhuisd en het laadstation gaat mee
Stuur een e-mail naar info@laadnet.nl om uw verhuizing te melden.
Vermeld hierin:
Laadnet zal de verhuizing administratief voor u afhandelen, inclusief de aanpassingen in uw Laadnet App.
Bedrijfsnaam: Vul hier het bedrijf waar u werkzaam bent in
Aanhef: Kies uit meneer/mevrouw/familie
Voornaam: Vul hier uw voornaam in
Familienaam: Vul hier uw achternaam in
Geboortedatum: Vul hier uw geboortedatum in of selecteer de agenda om de datum te selecteren
Straatnaam: De straat waar het bedrijf is gevestigd
Nummer: Vul hier het huisnummer in
Postcode: Vul hier de postcode in
Plaats: De plaats waar het bedrijf is gevestigd
Telefoonnummer: Het telefoonnummer van het bedrijf
BTW nr.: Vul hier het BTW-nummer van het bedrijf in. Het BTW-nummer moet als volgt worden ingevuld om de BTW-verificatie te voltooien: NL805119607B01.
Informatie BTW-identificatienummer
BTW-identificatienummer
Het btw-identificatienummer vermeldt u op uw facturen en website, of andere communicatiemiddelen. Uw leveranciers en afnemers kunnen dit nummer controleren op de website van de Europese Commissie.
Het btw-identificatienummer ziet er zo uit: NL123456789B01
Is het factuuradres afwijkend? Selecteer het vakje.
Is dit niet het geval? Selecteer dan "meer"
Heeft u geen afwijkend factuuradres?
Ga door naar de volgende stap.
Vul hier de gegevens in:
Bedrijfsnaam: Vul hier het bedrijf in waar u werkzaam bent.
Aanhef: Kies uit meneer/mevrouw/familie.
Voornaam: Vul hier uw voornaam in.
Familienaam: Vul hier uw achternaam in.
Straatnaam: Vul hier uw straatnaam in.
Huisnummer: Vul hier uw huisnummer in.
Postcode: Vul hier uw postcode in.
Woonplaats: Vul hier uw woonplaats in.
Land: Selecteer het land waar u woont.
Vul hier de volgende gegevens in:
E-mailadres: Vul hier uw e-mailadres in waarmee u zich wilt aanmelden.
E-mailadres herhaling: Vul nogmaals uw e-mailadres in.
Wachtwoord: Vul hier een wachtwoord in waarmee u zich wilt aanmelden.
Wachtwoord herhaling: Vul nogmaals uw wachtwoord in.
Vul hier de volgende gegevens in:
Rekeninghouder: Vul hier de naam in die gekoppeld is aan de rekening.
IBAN: Vul hier uw IBAN-nummer in zonder spaties.
BIC: Wordt automatisch ingevuld
Bank: Wordt automatisch ingevuld
Heeft u een storing aan het laadstation die niet te herleiden is aan de elektrotechnische installatie en dient deze zo snel mogelijk te worden opgelost? Bel dan ons storingsnummer 088-5008112, ook bereikbaar buiten kantoortijden.
Bent u inmiddels gebruiker van Laadnet en heeft u een vraag over de financiële afwikkeling, de iOS app, Android app of back-end? Bel ons gerust op telefoonnummer 088-5008111 tijdens kantooruren (08:00 - 17:00 uur).