Geachte klant, Momenteel is er sprake van een storing op het Vodafone netwerk. Dit heeft impact op onze diensten. U kunt ondervinden dat laadsessies niet starten.

Uiteraard wordt er alles aan gedaan om de storing z.s.m. te verhelpen. We begrijpen dat dit ongemak veroorzaakt en bieden onze oprechte excuses aan voor het eventuele ongemak dat u hierdoor ondervindt.  

Klant worden registratie proces

In onderstaande instructies ziet u welke stappen u doorloopt om het registratieproces te voltooien.

Klant worden zoals jij het wil

Het aanmeldproces om klant te worden bij Laadnet bestaat uit 3 stappen:

  1. Account aanmaken
  2. Locatie toevoegen
  3. Laadstation toevoegen

 

Op deze pagina helpen we je door deze stappen.

Welk merk laadstation wil je aanmelden?

Ben je in het bezit van een laadstation van 1 van de hiernaast vermelde merken en wil je deze aanmelden bij Laadnet?

Klik dan hier voor het aanmeldformulier.

Ben je in het bezit van een laadstation van 1 van de hiernaast vermelde merken en wil je deze aanmelden bij Laadnet?

Er zijn 2 manieren om een account aan te maken:

Zelf doen

Wilt u zelf de registratie doen voor Laadnet? Dan adviseren wij voor het downloaden van de app eerst de instructie voor het registreren even door te nemen. Download dan de app en volg de stappen voor het registreren.

Laten doen

Laat u volledig ontzorgen en laat een medewerker van Laadnet uw account voor u aanmaken. Binnen 2 werkdagen is het account klaar voorgebruik. Klik hier voor het aanmeld formulier

Download gratis
de Laadnet app

U kunt de Laadnet app downloaden voor iOS, Android of rechtstreeks werken via de web app.

Vragen over laadnet abonnement

Wat kost een Abonnement bij Laadnet?
Wat kost een Abonnement bij Laadnet?

Abonnementskosten:

Particulier € 3,00 per laadpunt / maand.

Zakelijk € 4,50 per laadpunt / maand.

Eénmalige aansluitkosten:

€ 9,95 per laadpunt.

Transactiekosten:

Voor elke laadtransactie waar wij voor u aan de slag gaan rekenen wij € 0,35. Dit bedrag kunt u eenvoudig via de instelbare tarieven in de app doorberekenen aan de gast-lader. Ditzelfde is ook van toepassing voor de  thuislaadsessies die u wilt doorberekenen aan uw werkgever.

Wat is het verschil tussen een privé (particulier) en commercieel (zakelijk) account?
Wat is het verschil tussen een privé (particulier) en commercieel (zakelijk) account?

Tijdens het registratieproces (in onze app) vragen wij u om aan te geven op welke wijze u het/de laadstation(s) gaat gebruiken; privé (particulier) of commercieel (zakelijk). Wij dienen namelijk te weten aan wie wij onze laadbeheer-diensten gaan aanbieden, en aan wie wij deze dienen af te rekenen (inclusief eventueel vergoeden/verrekenen van laadsessies als exploitatie van toepassing is).

Privé (particulier) kiest u in de volgende situaties:

  • Het laadstation is bij u thuis geplaatst en u gebruikt het laadstation voor het opladen van een EV die uw eigendom is (*).
  • Het laadstation is bij u thuis geplaatst en u gebruikt het laadstation voor het opladen van een EV die uw werkgever aan u beschikbaar heeft gesteld. Bovendien wilt u de stoomkosten voor de laadsessies (automatisch) met uw werkgever (of eigen bedrijf) kunnen afrekenen (*).

(*) Het is niet van belang wie de economische of juridische eigenaar van het laadstation is. Het laadstation kan dus bijvoorbeeld door uw werkgever beschikbaar zijn gesteld of via een leaseconstructie aan u zijn geleverd.

Commercieel (zakelijk) kiest u in de volgende situaties:

  • Een of meerdere laadstations zijn bij het bedrijf waarvoor u werkzaam bent geplaatst en het bedrijf wenst onze laadbeheer-diensten rechtstreeks af te nemen (**).
  • Een of meerdere laadstations zijn bij een ander bedrijf dan waarvoor u werkzaam bent geplaatst, en het bedrijf waarvoor u werkzaam bent wenst onze laadbeheer-diensten af te nemen. Het bedrijf waarvoor u werkt exploiteert de laadstations dus voor een ander bedrijf (**).

(**) Het bedrijf dat de laadbeheer-diensten wenst af te nemen, staat in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel ingeschreven en hoeft niet persé BTW-plichtig te zijn (zoals bijv. kan gelden voor VVE’s).

Hoe kan ik klant worden?
Hoe kan ik klant worden?

Klant worden bij Laadnet in 3 eenvoudige stappen: 

Controleer of uw laadstation geschikt is voor de koppeling met Laadnet.

Controleer of uw laadstation is opgenomen in onze lijst met compatibel laadstations.

Uw laadstation dient naar Laadnet geconfigureerd te worden.

Doorgaans zijn dit werkzaamheden die door een installateur verzorgd worden. (Hier kunnen kosten aan verbonden zijn)

Registreer u als klant bij Laadnet.

Er zijn twee manieren om een account aan te maken bij Laadnet en een laadstation toe te voegen:

  1. U maakt zelfstandig een account aan en activeert daarin het laadstation naar instructie .
  2. Een medewerker van Laadnet maakt het account voor u aan en activeert daarin het laadstation naar aanmeldformulier . 
Is mijn Laadstation geschikt voor Laadnet?
Is mijn Laadstation geschikt voor Laadnet?

Alleen laadstations die een verbinding hebben met een beheersysteem kunnen worden aangesloten. Dit worden slimme laadstations genoemd.

Een laadstation moet minimaal beschikken over:

  • RFID-lezer (om laadpasen of tags uit te kunnen lezen)
  • MID-gecertificeerde kWh-meter (om verrekening te mogen doen)
  • Netwerk verbinding (LTE/(W)LAN)

Een lijst met compatible laadstations zal nog worden toegevoegd. Wilt u zekerheid of uw laadstation op Laadnet kan stuur dan even een e-mail met merk en model naar info@laadnet.nl 

Hoe kan ik mijn laadstation koppelen naar het Laadnet-netwerk?
Hoe kan ik mijn laadstation koppelen naar het Laadnet-netwerk?

De koppeling tussen uw laadstation en het Laadnet platform wordt ook wel configuratie genoemd.

Wij adviseren u deze  werkzaamheden uit te laten voeren door een erkende Installateur.

Klik hier om naar de instructies voor het koppelen van uw laadstation aan het Laadnet-netwerk.

Hoe werkt automatisch vergoeden?
Hoe werkt automatisch vergoeden?

Tussen werknemer en werkgever:

Uw werkgever heeft met de auto een laadpas aan u beschikbaar gesteld waarmee u kunt laden op openbare laadpunten. Uw werkgever betaalt de kosten voor alle laadsessies die u met die laadpas heeft gedaan. De laadsessies die u op uw eigen laadstation uitvoert voor uw bedrijfsauto, dient u eveneens te autoriseren met de laadpas van uw werkgever. Deze laadsessies registreren wij in ons platform en voegen deze vervolgens toe aan die laadpas. De bijbehorende laadkosten van deze sessies baseren wij op het laadtarief dat u in de Laadnet-app eenmalig dient in te stellen. Laadnet biedt een scala aan laadtarieven die u kunt instellen. Zo is er altijd wel een laadtarief beschikbaar dat bij uw situatie past. Dit laadtarief kunt u eventueel in overleg met uw werkgever bepalen.

De laadsessies die we op uw laadpas hebben geregistreerd, brengen wij in rekening bij de uitgever van de laadpas waarmee onze vergoedingen aan u worden gedekt. De uitgever van de laadpas doet dit op zijn beurt weer met uw werkgever. Of met de leasemaatschappij en zij op hun beurt met uw werkgever. Zo is de spreekwoordelijke cirkel weer rond.

Bij een laadstation dat als openbaar staat ingesteld:

EV-rijders kunnen hun openbare laadpas aanbieden op uw laadstation. Laadnet heeft een afrekencontract met nagenoeg alle grote laadpasuitgevers. De kosten van een laadsessie brengen wij tegen het door u ingestelde laadtarief in rekening bij de betreffende laadpasuitgever. De laadpasuitgever zal op zijn beurt de kosten doorbelasten aan de leasemaatschappij danwel pashouder. Eens per maand keert Laadnet u alle vergoedingen van laadsessies die hebben plaatsgevonden op uw laadstation uit. 

Goed om te weten! De vergoeding wij aan u betalen kan afwijken van het bedrag dat uw werkgever voor de laadkosten betaalt aangezien de tussenliggende partijen in de keten opslagen kunnen berekenen. Dit is afhankelijk van overeenkomsten tussen uw werkgever, het autoleasebedrijf en de uitgever van de laadpas. Hierop hebben wij als Laadnet geen invloed.

Met welke laadpas uitgevers heeft Laadnet een contract?
Met welke laadpas uitgevers heeft Laadnet een contract?

Kijk hier voor het overzicht van de Laadpas uitgevers waar Laadnet een contract mee heeft.

Kan ik EV-rijders met een creditcard laten betalen voor laadsessies op mijn laadstation?
Kan ik EV-rijders met een creditcard laten betalen voor laadsessies op mijn laadstation?

Ja, dit is mogelijk. U dient daarvoor voor ieder laadpunt een QR-sticker op het laadstation aan te brengen en in de Laadnet-app te activeren. QR-code stickers kunt u via onze webshop bestellen.

Opzeggen
Opzeggen

Voorwaarden:

Als u een abonnement heeft afgesloten, gaat u een 1-jarig contract aan. Na 1 jaar wordt het abonnement stilzwijgend verlengd. U kunt het contract na 1 jaar maandelijks opzeggen.

Opzegging indienen:

Om uw verzoek zo goed en soepel als mogelijk af te handelen verzoeken wij u gebruik te maken van het opzegformulier.

* Uw klantnummer kunt u vinden in de Laadnet App (zie "Mijn Account") of op een factuur van Laadnet.

Verhuizing doorgeven
Verhuizing doorgeven

Wanneer u in bezit bent van een laadstation en u gaat verhuizen dan kunnen er een aantal opties zijn. Onderstaand benoemen we de opties en zullen daarbij benodigde stappen beschrijven.

U verhuisd, het laadstation blijft achter

Benader de nieuwe eigenaar en stem af of hij/zij een Laadnet abonnement wil.

Zo ja, dan kan dient de nieuwe eigenaar zich als klant bij Laadnet te registreren. Hiervoor kan het aanmeldformulier gebruikt te worden.

Vermeld in het opmerkingenveld:

  • Dat het om een overdracht gaat.
  • Geef aan om welke locatie/adres het gaat.
  • De ingangsdatum.

Zo nee, dan dient de huidige contracthouder het abonnement op te zeggen. Deze opzegging dient schriftelijk per e-mail aan info@laadnet.nl ingediend te worden. Houdt hierbij rekening met het opzegtermijn.

U verhuisd en het laadstation gaat mee

Stuur een e-mail naar info@laadnet.nl om uw verhuizing te melden.

Vermeld hierin:

  • Het oude adres
  • Het nieuwe adres
  • De verhuisdatum

Laadnet zal de verhuizing administratief voor u afhandelen, inclusief de aanpassingen in uw Laadnet App.

Instructies voor het registreren via de Laadnet App

1
Account aanmaken
Om gebruik te kunnen maken van Laadnet moet u eerst een account aanmaken.
2
Locatie aanmaken
Nadat u het account heeft aangemaakt, voegt u een locatie toe.
3
Laadstation activeren
Na het aanmaken van een locatie kunt u een laadstation activeren met het serienummer/Charge ID-nummer.

Instructies

Contact opnemen

* Verplicht

Aanmeldformulier

BTW-Nummer: Vul in alleen bij zakelijk gebruik. Dit is de opbouw van het btw-nummer
Betreft facturatie:

Bij Laadnet handteren wij een automatische incasso voor de facturatie, indien dit niet gewenst is kunt u dat aangeven.

Informatie laadtarief gastgebruik:

gastgebruik per kwh vanaf €0,10 tot €1,00

Stelt u uw laadstation open voor gasten, dan gaan wij voor u aan de slag om de laadtransactie te verhalen bij de verschillende laadpas-uitgevers. Wij zorgen dat voor al uw stations en voor alle transacties het verschuldigde bedrag eenmaal per maand wordt teruggestort op uw rekening. Voor elke laadtransactie waar wij voor u aan de slag gaan rekenen wij € 0,35. Dit bedrag kunt u eenvoudig via de instelbare tarieven in de app doorberekenen aan de gast-lader.

Wanneer het laadstation open staat voor gastgebruik, heeft u bij Laadnet de keuze uit een aantal laadtarieven.

Naar overzicht tarieven exclusief starttarief

Naar overzicht inclusief starttarief

Informatie servicepartner:

deze informatie hebben wij nodig mocht het laadstation een storing hebben dan is bekend welke installateur het laadstation heeft geïnstalleerd.