Geachte klant, Momenteel is er sprake van een storing op het Vodafone netwerk. Dit heeft impact op onze diensten. U kunt ondervinden dat laadsessies niet starten.
Uiteraard wordt er alles aan gedaan om de storing z.s.m. te verhelpen. We begrijpen dat dit ongemak veroorzaakt en bieden onze oprechte excuses aan voor het eventuele ongemak dat u hierdoor ondervindt.
Met Laadnet biedt u de EV-rijder zorgeloze laadsessies. Als eigenaar heeft u inzicht in de status, geladen elektriciteit, bezettingsgraad en inkomsten van al uw laadpunten. Wijzig zelf eenvoudig tarieven, terwijl Laadnet zorgt voor de financiële afwikkeling.
Home » Voor laadstation-eigenaren
Met Laadnet biedt u de EV-rijder zekerheid voor zorgeloze laadsessies. Het Laadnet-platform heeft een gegarandeerde uptime van 99,8% en staat rechtstreeks in verbinding met alle belangrijke laadpasuitgevers.
Benieuwd hoeveel transacties er zijn geweest op uw laadstation(s) en wat de bezettingsgraad is? Alle statussen kunt u live inzien. En de financiële afwikkelingen van de laadsessies tussen u en de EV-rijder? Daar zorgen wij voor. Op een transparante en eenvoudige wijze natuurlijk. Zo blijft u altijd 100% in controle!
Gaat u het laadstation openstellen voor gastgebruik? Dan bent u verplicht om de QR-sticker te gebruiken. Hierop staat het storingsnummer en het biedt de mogelijkheid voor ad hoc betalen.
Ad hoc betalen betekent dat er een laadsessie gestart kan worden met een creditcard.
Er zijn twee manieren om een account aan te maken bij Laadnet en de laadstations toe te voegen:
Mocht er onverhoopt toch een storing ontstaan bij een laadstation? Klik dan hier om de gegevens achter te laten of bel met 088-5008112, dan wordt er automatisch een ticket aangemaakt. Dit ticket is niet alleen zichtbaar voor u, maar eventueel ook voor uw installateur die het laadstation heeft aangesloten. Hierdoor worden storingen opgelost en heeft u geen hinder dat er een storing heeft plaatsgevonden.
De Laadnet app is te openen als computer web-app versie of als mobiele app. Deze is te downloaden in de Apple IOS store en de Google Play store.
Er zijn 2 manieren om een account aan te maken bij Laadnet en de laadstations toe te voegen.
2. Wilt u zelf de registratie doen voor Laadnet? Volg dan de onderstaande stappen om het laadstation gereed te maken voor verrekenen.
Om een laadstation met Laadnet te kunnen verbinden, moet een laadstation ‘slim’ zijn. Dit houdt in dat het laadstation beschikt over een communicatie-interface (LAN/WLAN/GSM), zodat het via internet een verbinding kan opzetten met het platform van Laadnet. Mocht het laadstation een ‘start to go’ of ‘plug and charge’ model zijn, dan is het vaak niet mogelijk om het laadstation met het Laadnet-platform te verbinden. Raadpleeg bij twijfel uw installateur of neem contact op met Laadnet.
Het overzicht van de laadpasuitgevers vindt u hier:
Gaat u het laadstation openstellen voor gastgebruik? Dan heeft u de QR-sticker nodig op het laadstation voor het storingsnummer en de mogelijkheid voor ad hoc betalen.
Ad hoc betalen betekent dat er een laadsessie gestart kan worden met een creditcard. Hoe u een QR-sticker kunt toevoegen vindt u hier:
Benieuwd hoeveel transacties er zijn geweest op uw laadstation(s) en wat de bezettingsgraad is? Alle statussen kunt u live inzien. En de financiële afwikkelingen van de laadsessies tussen u en de EV-rijder? Daar zorgen wij voor. Op een transparante en eenvoudige wijze natuurlijk. Zo blijft u altijd 100% in controle!
Het is mogelijk om een overzicht van de laadsessies op de locatie te bekijken.
Om automatisch te kunnen vergoeden, dient uw laadstation te beschikken over een laadpas- of e-taglezer (RFID-kaart lezer). Hiermee kan uw laadpas worden herkend en vervolgens aan de laadsessies voor uw bedrijfsauto worden gekoppeld. Daarnaast is het vanuit wetgeving verplicht dat de geladen elektriciteit door een MID-gecertificeerde kWh-meter is gemeten. Uw laadstation dient daarom over zo’n kWh-meter te beschikken. Raadpleeg bij twijfel uw installateur of neem contact op met Laadnet.
Uw werkgever heeft met de leaseauto een laadpas aan u beschikbaar gesteld waarmee u kunt laden op openbare laadpunten. Uw werkgever betaalt de kosten voor alle laadsessies die u met die laadpas heeft gedaan. De laadsessies die u op uw eigen laadstation uitvoert voor uw bedrijfsauto, dient u eveneens te autoriseren met de laadpas van uw werkgever. Deze laadsessies registreren wij in ons platform en voegen deze vervolgens toe aan die laadpas. De bijbehorende laadkosten van deze sessies baseren wij op het laadtarief dat u in de Laadnet-app eenmalig dient in te stellen. Laadnet biedt een scala aan laadtarieven die u kunt instellen. Zo is er altijd wel een laadtarief beschikbaar dat bij uw situatie past. Dit laadtarief kunt u eventueel in overleg met uw werkgever bepalen.
De laadsessies die we op uw laadpas hebben geregistreerd, brengen wij in rekening bij de uitgever van de laadpas waarmee onze vergoedingen aan u worden gedekt. De uitgever van de laadpas doet dit op zijn beurt weer met uw werkgever. Of met de leasemaatschappij en zij op hun beurt met uw werkgever. Zo is de spreekwoordelijke cirkel weer rond.
Goed om te weten! De vergoeding wij aan u betalen kan afwijken van het bedrag dat uw werkgever voor de laadkosten betaalt, aangezien de tussenliggende partijen in de keten opslagen kunnen berekenen. Dit is afhankelijk van overeenkomsten tussen uw werkgever, het autoleasebedrijf en de uitgever van de laadpas. Hierop hebben wij als Laadnet geen invloed.
Er zijn twee manieren om een account aan te maken bij Laadnet. Dit kunt u zelfstandig doen of laten uitvoeren door een medewerker van Laadnet.
Een medewerker van Laadnet maakt binnen 24 uur het account voor u aan. Uiteraard krijgt u een bevestiging wanneer het account gereed is voor gebruik.
Daarbij willen wij er u op wijzen dat u akkoord gaat met de automatische incasso.
Heeft u nog geen laadstation en u zoekt een installateur om het laadstation(s) te installeren? Neem contact op en u wordt in contact gebracht met een installateur.
Heeft u al één of meerdere laadstation(s) en wilt u klant worden bij Laadnet? Dat is mogelijk. Een medewerker van Laadnet helpt u graag verder. Geef in uw reactie aan om welk merk laadstation het gaat.
Heeft u een storing aan het laadstation die niet te herleiden is aan de elektrotechnische installatie en dient deze zo snel mogelijk te worden opgelost? Bel dan ons storingsnummer 088-5008112, ook bereikbaar buiten kantoortijden.
Bent u inmiddels gebruiker van Laadnet en heeft u een vraag over de financiële afwikkeling, de iOS app, Android app of back-end? Bel ons gerust op telefoonnummer 088-5008111 tijdens kantooruren (08:00 - 17:00 uur).