Aankondiging gepland onderhoud
Door een upgrade van een databaseserver zal ons laadpuntbeheer-platform in de nacht van zaterdag 25 januari 2025 op zondag 26 januari 2025 tussen 00.00 uur en 03.00 uur voor een of meerdere korte perioden niet/beperkt beschikbaar zijn .
Gedurende deze tijd kunt u niet inloggen. Daarnaast zal de bereikbaarheid van de laadstations gedurende deze tijd beperkt zijn, waardoor autorisatieaanvragen voor laadprocessen niet in behandeling kunnen worden genomen en er geen nieuwe laadprocessen kunnen worden gestart. Laadprocessen die al vóór de onderhoudsperiode zijn gestart, worden niet beïnvloed.
Laadnet is bedacht en ontworpen samen met installateurs. Laadnet kan u ontzorgen, zowel tijdens de installatie als na ingebruikname.
We bieden ondersteuning bij het stellen van diagnoses in geval van storingen, waardoor u snel en efficiënt problemen kunt identificeren en oplossen. In sommige gevallen kunnen we zelfs op afstand problemen verhelpen. Op deze manier kunt u uw klant de beste service bieden.
Home » Voor installateurs
Hieronder vindt u instructies voor het koppelen van laadstation met het netwerk van Laadnet.
En geef ze eens ongelijk. Met Laadnet biedt u uw klanten betrouwbaarheid en gemak. Het Laadnet-platform heeft een gegarandeerde uptime van 99,8% en staat rechtstreeks in verbinding met alle belangrijke laadpasuitgevers.
Mocht er onverhoopt een vraag of storing ontstaan, dan kan uw klant deze via de app van Laadnet aan u melden. Indien gewenst kan dit ook volledig automatisch door middel van meldingen per e-mail. In het Servicepartner-portaal heeft u als installateur de mogelijkheid om de storing op afstand in te zien, een stekker te ontgrendelen of een laadstation op afstand opnieuw op te starten.
In uw dashboard kunt u live de statussen zien van alle laadstations die u bij uw klanten heeft geïnstalleerd. Ook heeft u inzicht in de bezettingsgraad per locatie, zodat u de locatie-eigenaar advies kunt geven over bijvoorbeeld uitbreiding. En de financiële afwikkelingen van de laadsessies tussen de locatie-eigenaar en EV-rijder? Daar zorgen wij voor, op een transparante en eenvoudige wijze. Zo blijft u altijd in controle!
Als installateur kunt u zich registeren als Servicepartner van Laadnet. Na voltooiing van de registratie heeft u een overzicht van de door u geplaatste laadstations die in verbinding staan met het netwerk van Laadnet. U kunt op afstand storingen inzien, maar bijvoorbeeld ook de bezettingsgraad uitlezen en uw klant adviseren om meer laadstations te plaatsen.
In één omgeving overzicht en inzicht in al uw geïnstalleerde laadstations.
Uw klant maakt eenvoudig zelf eigen locaties en laadstations aan.
Een betrouwbaar en stabiel platform met 99,8% uptime.
Krijg automatisch meldingen bij eventuele storingen.
Heeft u een storing aan het laadstation die niet te herleiden is aan de elektrotechnische installatie en dient deze zo snel mogelijk te worden opgelost? Bel dan ons storingsnummer 088-5008112, ook bereikbaar buiten kantoortijden.
Bent u inmiddels gebruiker van Laadnet en heeft u een vraag over de financiële afwikkeling, de iOS app, Android app of back-end? Bel ons gerust op telefoonnummer 088-5008111 tijdens kantooruren (08:00 - 17:00 uur).