Aankondiging gepland onderhoud
Door een upgrade van een databaseserver zal ons laadpuntbeheer-platform in de nacht van zaterdag 25 januari 2025 op zondag 26 januari 2025 tussen 00.00 uur en 03.00 uur voor een of meerdere korte perioden niet/beperkt beschikbaar zijn .
Gedurende deze tijd kunt u niet inloggen. Daarnaast zal de bereikbaarheid van de laadstations gedurende deze tijd beperkt zijn, waardoor autorisatieaanvragen voor laadprocessen niet in behandeling kunnen worden genomen en er geen nieuwe laadprocessen kunnen worden gestart. Laadprocessen die al vóór de onderhoudsperiode zijn gestart, worden niet beïnvloed.
In onderstaande instructies ziet u welke stappen u doorloopt om een laadstation van Peblar aan te melden.
Volg voor installatie altijd de handleiding van de leverancier. Afhankelijk van de geïnstalleerde firmware kan de instructie afwijken.
Home » Instructies Peblar
In de doorzichtige insteekhoes aan de buitenzijde van de doos treft u de SIM-kaart. Plaats deze in het SIM-kaart slot aan de binnenzijde van de lader.
Installeer het Peblar laadstation volgens de Installatiekaart die is meegeleverd in de doos van het station.
Wanneer de hardware is geïnstalleerd en op spanning is gezet gaat u verder naar Stap 1
Selecteer op uw smartphone of laptop met het tijdelijke WiFi netwerk PBLR-xxxxx.
Het WLAN Password vindt u op de sticker van de Quick Start Guide (Peblar installatie folder)
Open uw internetbrowser. En ga naar http://172.16.0.1
U komt in het inlogscherm.
Gebruik het wachtwoord dat staat vermeld bij Device Password op de sticker van de Quick Start Guide (Peblar installatiekaart).
Zet een vinkje bij “Hierbij verklaar…”
En klik op [Start]
Stel de verbindingswijze in:
Voor de verbinding middels de SIM-kaart selecteerd u Mobiel netwerk.
Note: wilt u een koppeling met een Homewizzard dan dient u het laadstation met datzelfde netwerk te verbinden.
Selecteer altijd maar 1 van de opties.
Werk het systeem bij naar de laatste Firmware.
Voer de installatie gegevens in voor:
– Stroomlimiet installatie
– Dynamic loadbalancing (indien van toepassing)
Bevestig met Volgende.
Voer de installatie gegevens in voor:
– Load balancing
– Dynamic loadbalancing (indien van toepassing)
Bevestig iedere stap met Volgende.
Slim Zonne-laden kun je uit laten staan, dit kan de station-eigenaar later zelf instellen.
Voor deze functie dient het laadstation en de homewizard met hetzelfde WiFi netwerk verbonden te zijn. Indien ingesteld, dan is er minimaal 6A teruglevering nodig om een laadsessie te kunnen starten. Houdt hier rekening mee bij dagen met weinig/geen zon. Meer informatie over dit onderwerp leest u hier.
Bevestig met Volgende.
In Nederland blijft deze instelling op Nee staan.
Bevestig met Volgende.
Vul de gegevens in voor Authorisatie (dit is de koppeling met de Laadnet backoffice)
Klik op de knop Beheerd.
Selecteer Laadnet in het dropdown menu.
Bevestig met Opslaan.
Klik op Volgende.
Bevestig met de knop Voltooien & opnieuw opstarten.
Controleer de gegevens.
Bevestig met Voltooien & opnieuw opstarten.
De pop-up laat een draaiende cirkel zien. Het laadstation wordt opnieuw opgestart.
Uw telefoon/laptop zal de verbinding met de lader verliezen.
Uw configuratie is afgerond zodra de led verlichting groen brandt.
Gefeliciteerd de lader is verbonden met Laadnet.
Vul de gevraagde gegevens in op de Welkom bij Laadnet flyer.
Overhandig het formulier aan de laadstation eigenaar.
De eigenaar kan met deze kaart zijn/haar Laadnet account registreren.
Heeft u een storing aan het laadstation die niet te herleiden is aan de elektrotechnische installatie en dient deze zo snel mogelijk te worden opgelost? Bel dan ons storingsnummer 088-5008112, ook bereikbaar buiten kantoortijden.
Bent u inmiddels gebruiker van Laadnet en heeft u een vraag over de financiële afwikkeling, de iOS app, Android app of back-end? Bel ons gerust op telefoonnummer 088-5008111 tijdens kantooruren (08:00 - 17:00 uur).