Aankondiging gepland onderhoud

Door een upgrade van een databaseserver zal ons laadpuntbeheer-platform in de nacht van zaterdag 25 januari 2025 op zondag 26 januari 2025 tussen 00.00 uur en 03.00 uur voor een of meerdere korte perioden niet/beperkt beschikbaar zijn .

Gedurende deze tijd kunt u niet inloggen. Daarnaast zal de bereikbaarheid van de laadstations gedurende deze tijd beperkt zijn, waardoor autorisatieaanvragen voor laadprocessen niet in behandeling kunnen worden genomen en er geen nieuwe laadprocessen kunnen worden gestart. Laadprocessen die al vóór de onderhoudsperiode zijn gestart, worden niet beïnvloed.

Instructies
peblar

In onderstaande instructies ziet u welke stappen u doorloopt om een laadstation van Peblar aan te melden.

Volg voor installatie altijd de handleiding van de leverancier. Afhankelijk van de geïnstalleerde firmware kan de instructie afwijken.

Benodigdheden:

  • De Peblar Quick Start Guide (installatie folder)
  • Een smartphone of laptop met internetverbinding.

Voorbereiding:

In de doorzichtige insteekhoes aan de buitenzijde van de doos treft u de SIM-kaart. Plaats deze in het SIM-kaart slot aan de binnenzijde van de lader.

Installeer het Peblar laadstation volgens de Installatiekaart die is meegeleverd in de doos van het station.

Wanneer de hardware is geïnstalleerd en op spanning is gezet gaat u verder naar Stap 1

Stap 1: Maak verbinding met het WiFi-netwerk van het laadstation

Selecteer op uw smartphone of laptop met het tijdelijke WiFi netwerk PBLR-xxxxx.

Het WLAN Password vindt u op de sticker van de Quick Start Guide (Peblar installatie folder)

Stap 2: Inloggen in de webinterface van het laadstation

Open uw internetbrowser. En ga naar http://172.16.0.1

U komt in het inlogscherm.
Gebruik het wachtwoord dat staat vermeld bij Device Password op de sticker van de Quick Start Guide (Peblar installatiekaart).

Stap 3: Start de installatiewizard

Zet een vinkje bij “Hierbij verklaar…”
En klik op [Start]

Stap 4: Selecteer de verbindingswijze

Stel de verbindingswijze in:
Voor de verbinding middels de SIM-kaart selecteerd u Mobiel netwerk.
Note: wilt u een koppeling met een Homewizzard dan dient u het laadstation met datzelfde netwerk te verbinden.

Selecteer altijd maar 1 van de opties.

Stap 5: Firmware update

Werk het systeem bij naar de laatste Firmware.

Stap 6: Installatie gegevens

Voer de installatie gegevens in voor:

– Stroomlimiet installatie
– Dynamic loadbalancing (indien van toepassing)

Bevestig met Volgende.

Stap 7: Installatie gegevens load balancing

Voer de installatie gegevens in voor: 

– Load balancing
– Dynamic loadbalancing (indien van toepassing)

Bevestig iedere stap met Volgende.

Stap 8: Slim Zonne-laden

Slim Zonne-laden kun je uit laten staan, dit kan de station-eigenaar later zelf instellen. 

Voor deze functie dient het laadstation en de homewizard met hetzelfde WiFi netwerk verbonden te zijn. Indien ingesteld, dan is er minimaal 6A teruglevering nodig om een laadsessie te kunnen starten. Houdt hier rekening mee bij dagen met weinig/geen zon. Meer informatie over dit onderwerp leest u hier.

Bevestig met Volgende.

Stap 9: Huishoudelijke limiet

In  Nederland blijft deze instelling op Nee staan.

Bevestig met Volgende.

Stap 10: Backoffice instellen

Vul de gegevens in voor Authorisatie (dit is de koppeling met de Laadnet backoffice)

Klik op de knop Beheerd.
Selecteer Laadnet in het dropdown menu.
Bevestig met Opslaan.
Klik op Volgende.

Stap 11: Bevestigen

Bevestig met de knop Voltooien & opnieuw opstarten.

Stap 12: Controleren & voltooien

Controleer de gegevens.
Bevestig met Voltooien & opnieuw opstarten.

Stap 13: Afronden

De pop-up laat een draaiende cirkel zien. Het laadstation wordt opnieuw opgestart.
Uw telefoon/laptop zal de verbinding met de lader verliezen.

Uw configuratie is afgerond zodra de led verlichting groen brandt.

Stap 13: Oplevering

Gefeliciteerd de lader is verbonden met Laadnet.

Vul de gevraagde gegevens in op de Welkom bij Laadnet flyer.
Overhandig het formulier aan de laadstation eigenaar.

De eigenaar kan met deze kaart zijn/haar Laadnet account registreren.

Contact opnemen

* Verplicht

Aanmeldformulier

BTW-Nummer: Vul in alleen bij zakelijk gebruik. Dit is de opbouw van het btw-nummer
Betreft facturatie:

Bij Laadnet handteren wij een automatische incasso voor de facturatie, indien dit niet gewenst is kunt u dat aangeven.

Informatie laadtarief gastgebruik:

gastgebruik per kwh vanaf €0,10 tot €1,00

Stelt u uw laadstation open voor gasten, dan gaan wij voor u aan de slag om de laadtransactie te verhalen bij de verschillende laadpas-uitgevers. Wij zorgen dat voor al uw stations en voor alle transacties het verschuldigde bedrag eenmaal per maand wordt teruggestort op uw rekening. Voor elke laadtransactie waar wij voor u aan de slag gaan rekenen wij € 0,35. Dit bedrag kunt u eenvoudig via de instelbare tarieven in de app doorberekenen aan de gast-lader.

Wanneer het laadstation open staat voor gastgebruik, heeft u bij Laadnet de keuze uit een aantal laadtarieven.

Naar overzicht tarieven exclusief starttarief

Naar overzicht inclusief starttarief

Informatie servicepartner:

deze informatie hebben wij nodig mocht het laadstation een storing hebben dan is bekend welke installateur het laadstation heeft geïnstalleerd.