Geachte klant, Momenteel is er sprake van een storing op het Vodafone netwerk. Dit heeft impact op onze diensten. U kunt ondervinden dat laadsessies niet starten.
Uiteraard wordt er alles aan gedaan om de storing z.s.m. te verhelpen. We begrijpen dat dit ongemak veroorzaakt en bieden onze oprechte excuses aan voor het eventuele ongemak dat u hierdoor ondervindt.
In onderstaande instructies ziet u welke stappen u doorloopt om een laadstation van Alfen aan te melden.
Home » Instructies Alfen
Heeft u een Laadnet voor-geconfigureerd laadstation? Dit is te herkennen op de verpakking van het Alfen laadstation zoals op onderstaande foto: Back Office system Laadnet. Dit betekent dat het laadstation voor-geconfigureerd is op het netwerk van Laadnet.
Let op bij het aanmelden van een Alfen Laadstation: het Chargepoint ID-nummer invoeren als serienummer: RXL_
Als het laadstation voor-geconfigureerd is, kunt u in de onderstaande instructies doorgaan naar
stap 16.
Download voordat u aan de slag gaat de ACE Service installer via de knop hieronder.
Bij het openen van de installer zou je bovenstaande melding kunnen krijgen.
Selecteer hier “Ja”.
Heeft u geen login gebruik dan de volgende gegevens:
Username: User
Password: ICU
Voer het wachtwoord van de lader in en selecteer “Ok”
Deze is te vinden op de flyer boven op het Laadstation
Controleer of de volgende gegevens zijn ingevuld:
Backoffice Preset: Laadnet
Network profile connection attempt: 3
Is het laadstation aangesloten met een bekabelde dataverbinding, ga dan verder naar stap: 17
Maakt het laadstation een draadloze verbinding middels de simkaart, ga dan verder naar de volgende stap.
Configuratie voor draadloze dataverbinding verbinding:
Controleer of de volgende gegevens zijn ingevuld
Selecteer “Network Profile 1”
Zet Priority op “Not used”
Configuratie voor draadloze dataverbinding verbinding:
Controleer of de volgende gegevens zijn ingevuld
Selecteer Network Profile 2
Zet Priority op “1”
Configuratie voor draadloze dataverbinding verbinding
Klik op Save
Ga verder naar Stap 19
Configuratie voor bekabelde dataverbinding verbinding:
Controleer of de volgende gegevens zijn ingevuld
Selecteer “Network Profile 1”
Zet Priority op “1”
Configuratie voor bekabelde data verbinding
Controleer of de volgende gegevens zijn ingevuld
Selecteer “Network Profile 2”
Zet Priority op “Not used”
Klik op “Save”
Gefeliciteerd uw lader is verbonden met Laadnet.
Vul de gevraagde gegevens in op het bijgeleverde formulier voor de laadstation-eigenaar
Overhandig het formulier aan de laadstation eigenaar.
Heeft u een storing aan het laadstation die niet te herleiden is aan de elektrotechnische installatie en dient deze zo snel mogelijk te worden opgelost? Bel dan ons storingsnummer 088-5008112, ook bereikbaar buiten kantoortijden.
Bent u inmiddels gebruiker van Laadnet en heeft u een vraag over de financiële afwikkeling, de iOS app, Android app of back-end? Bel ons gerust op telefoonnummer 088-5008111 tijdens kantooruren (08:00 - 17:00 uur).