speciaal welkom
aan abel&co klanten
U bent al enige tijd klant bij Abel&Co en heeft ondertussen kennisgenomen van de wijziging in de dienstverlening.
Via deze pagina gaan we u helpen met een zorgeloze overstap.
De transfer van Abel naar Laadnet
U heeft momenteel een account bij Abel. Om de dienstverlening op uw laadstation voort te zetten zullen een aantal stappen doorlopen gaan worden. Wat u kunt verwachten en hoe dat werkt leest u hieronder.
Voor vragen tijdens dit proces, maar ook daarna, zijn wij bereikbaar via e-mail helpdesk@laadnet.nl of telefoonnummer 088-5008100.
Direct aan de slag
en klik op "Log in / Registreer nu!" (De link naar de App treft u in de laatste stap van deze uitleg)
Tip:
Heeft u een zakelijk abonnement, let dan even op bij de invoer van het BTW nummer (alles achter elkaar, zonder punten of spaties) NL805119607B01
U ziet eerst een schermpje met de gebruiksvoorwaarden. Druk op Accepteren.
Maak GEEN locatie aan! Wij gaan voor u aan de slag en zullen de locatie en laadstation(s) aan uw account toevoegen. U krijgt van ons bericht als de migratie is voltooid.
De route van uw overstap
Registratie
Laadnet gaat gegevens van uw laadstation verwerken en zorgdragen voor de financiële afwikkeling van de laadsessies op uw laadstation. Hiervoor is het noodzakelijk dat er eerst een overeenkomst tussen u / uw bedrijf en ons tot stand komt. Dit doet u door te registreren in de Laadnet App. In bovenstaande dia’s ziet u de stappen in deze fase. Na het doorlezen klikt u op de knop “Start hier uw Registratie”
Toevoegen laadlocatie(s)/laadstations(s) is niet nodig!
Wij hebben op de achtergrond al voorbereidingen getroffen voor de omzetting van uw account. Daarom hoeft u na het accepteren van de Algemene Voorwaarden niets te doen. Maak dus geen locatie aan!
U ontvangt van ons bericht zodra wij uw account hebben ingericht.
Na uw registratie
Nadat u de Algemene voorwaarden heeft geaccepteerd gaan wij voor u aan de slag.
- Wij zullen binnenkort, doch zo spoedig mogelijk, de laadstations gaan migreren naar Laadnet. Dit houdt in dat de verbinding van de laadstations met Abel&co zal worden verbroken en met Laadnet zal worden opgezet. Dit doen wij op afstand, u hoeft daarvoor zelf geen actie te ondernemen.
- Het moment van migreren wordt in principe door ons bepaald. Wij proberen rekening te houden met de situatie en een momenten te kiezen waarbij er niet geladen wordt. Echter, dit kunnen wij niet garanderen.
- Het migreren van laadstations gaat helaas niet zonder hinder, maar wij doen er alles aan om die hinder zo veel als mogelijk te beperken. Houd er rekening mee dat uw laadlocatie(s)/-punt(en) tijdelijk niet beschikbaar zal/zullen zijn, normaliter 1 tot 2 uur.
- Wanneer gastgebruik van toepassing is, dan is/zijn uw laadlocatie(s)-/punt(en) voor een langere tijd niet beschikbaar! Zie de toelichting in de vorige alinea. Als u hiervan hinder ondervindt, dan kunnen wij uw laadlocatie(s)-/punt(en) tijdelijk openstellen zonder dat er verrekend wordt. Iedere laadpas wordt dan geaccepteerd om een laadsessie te starten. Als u dit wenst, neem dan s.v.p. contact met onze helpdesk op. Dan kunnen wij dit direct voor u in werking stellen.
- U ontvangt van ons bericht zodra de migratie is afgerond.
Deze informatie willen we graag met u delen
- Als voor openbaar gebruik van de/het laadstation(s) bij Abel&co al een laadtarief van toepassing was (dit noemen wij gastgebruik), dan hebben wij dit overgenomen en alvast voor u ingesteld.
- Let op! Bij Laadnet hanteren wij andere laadtarieven dan bij Abel&co. Bij het instellen van het laadtarief hebben wij een laadtarief gekozen die het dichtst bij het Abel&co laadtarief komt. Mocht het echter zo zijn dat een ander laadtarief wenselijk is, dan kunt u deze ten alle tijden zelf in de Laadnet app wijzigen.
- Als uw laadstation(s) bij Abel&co niet voor gastgebruik waren opengesteld, en u wilt dit alsnog? Dan kunt u eenvoudig een laadtarief in de Laadnet app instellen.
- Raadpleeg voor instructies https://laadnet.nl/tarief-wijzigen/ en een overzicht van de beschikbare laadtarieven https://laadnet.nl/wp-content/uploads/2023/08/Laadtarieven-EF-code.pdf en https://laadnet.nl/wp-content/uploads/2023/08/Laadtarieven-E-code.pdf
- Aanvullende toelichting op de laadtarieven:
- Als laadtarief “OFF (geen gastgebruik)” is ingesteld, dan is gastgebruik uitgeschakeld. Laden is dan uitsluitend mogelijk met z.g. ‘whitelisted’ passen, zoals die van Laadnet.
- Wanneer laadtarief “FOC” is ingesteld, dan is gastgebruik ingeschakeld, maar de laadsessies worden dan niet verrekend (gratis laden);
- In geval van alle andere laadtarieven (tarieven met code Exxx en FExxx) is gastgebruik ingeschakeld en de laadsessies zullen automatisch worden verrekend op basis van het gekozen laadtarief.
- Wanneer u gastgebruik op uw locatie(s) mogelijk wilt maken, dan dient u een laadtarief voor de betreffende locatie(s) in te stellen. Dit doet u in de app (zie voor informatie alinea ‘Laadtarief’ eerder in deze e-mail).
- Het openstellen van laadlocaties/-punten voor gastgebruik moet in de systemen van diverse laadpasuitgevers en tussenpartijen (z.g. roaming-hubs) worden verwerkt, alvorens gastgebruik daadwerkelijk mogelijk is.
- Het verwerken van de gerelateerde informatie ligt geheel buiten onze invloedsfeer. Houd alstublieft rekening met een verwerkingstijd van maximaal 5 werkdagen, welke in gaat op de dag van de daadwerkelijk migratie.
- Bij het eventueel naderhand wijzigen van een laadtarief zal gastgebruik mogelijk blijven. Het dan ingestelde laadtarief is per direct actief.
- Als er laadsessies verrekend worden, dan zullen wij de door u opgegeven bankrekeninggegevens gebruiken voor het uitbetalen van de laadopbrengsten.
Het overzicht van de laadpasuitgevers vindt u hier:
Gaat u het laadstation openstellen voor gastgebruik? Dan heeft u de QR-sticker nodig op het laadstation voor het storingsnummer en de mogelijkheid voor ad hoc betalen.
Ad hoc betalen betekent dat er een laadsessie gestart kan worden met een creditcard. Hoe u een QR-sticker kunt toevoegen vindt u hier:
Benieuwd hoeveel transacties er zijn geweest op uw laadstation(s) en wat de bezettingsgraad is? Alle statussen kunt u live inzien. En de financiële afwikkelingen van de laadsessies tussen u en de EV-rijder? Daar zorgen wij voor. Op een transparante en eenvoudige wijze natuurlijk. Zo blijft u altijd 100% in controle!
Het is mogelijk om een overzicht van de laadsessies op de locatie te bekijken.
Uw werkgever heeft met de leaseauto een laadpas aan u beschikbaar gesteld waarmee u kunt laden op openbare laadpunten. Uw werkgever betaalt de kosten voor alle laadsessies die u met die laadpas heeft gedaan. De laadsessies die u op uw eigen laadstation uitvoert voor uw bedrijfsauto, dient u eveneens te autoriseren met de laadpas van uw werkgever. Deze laadsessies registreren wij in ons platform en voegen deze vervolgens toe aan die laadpas. De bijbehorende laadkosten van deze sessies baseren wij op het laadtarief dat u in de Laadnet-app eenmalig dient in te stellen. Laadnet biedt een scala aan laadtarieven die u kunt instellen. Zo is er altijd wel een laadtarief beschikbaar dat bij uw situatie past. Dit laadtarief kunt u eventueel in overleg met uw werkgever bepalen.
De laadsessies die we op uw laadpas hebben geregistreerd, brengen wij in rekening bij de uitgever van de laadpas waarmee onze vergoedingen aan u worden gedekt. De uitgever van de laadpas doet dit op zijn beurt weer met uw werkgever. Of met de leasemaatschappij en zij op hun beurt met uw werkgever. Zo is de spreekwoordelijke cirkel weer rond.
Goed om te weten! De vergoeding wij aan u betalen kan afwijken van het bedrag dat uw werkgever voor de laadkosten betaalt, aangezien de tussenliggende partijen in de keten opslagen kunnen berekenen. Dit is afhankelijk van overeenkomsten tussen uw werkgever, het autoleasebedrijf en de uitgever van de laadpas. Hierop hebben wij als Laadnet geen invloed.
Start uw overstap
Komt u ergens niet uit, of heeft u vragen/opmerkingen? Kijk dan eens op onze FAQ-pagina https://laadnet.nl/veel-gestelde-vragen/.
Als u liever iemand wilt spreken, dan kan dat uiteraard ook. Onze helpdesk is tijdens kantoortijden (MA-VR van 8:00 – 17:00) te bereiken op 088 – 500 8100. Of u kunt een e-mail sturen naar helpdesk@laadnet.nl .